Thank fuck.

Ja, för att uppdatera er om tjafstjejen som jag skulle provrida hos idag så tog jag mig ur det.
Fick ett SMS nu typ 1½ timme innan jag skulle åka. Nu var ena hästen plöstligt halt pga hovslagare hade skott fel. Eh jaha.. Och det händer sådär lite lägligt ett par timmar innan jag ska komma och provrida? Alltså varningsljus på varningsljus. Nu hade hon ju dock en till häst som var lite svårriden så hon frågade vad jag kunde rida för hästar.
 
Dum som jag är svarar jag ju att jag kan rida det mesta och att jag är van vid heta & lite tittigare hästar som man måste rida mycket med sits, mindre med ben/tyglar och hon bara "jaha ja men då kommer det gå så bra!". Borde ju bara sagt att kan rida mesiga snällhästar!
 
Man kan ju inte riktigt svara "jag vill inte komma och rida dina hästar för jag tycker du verkar vara ett rikspucko" men jag fick iallafall ihop ett hyfsat ärligt SMS där jag skrev delvis som det var, dvs att jag ska och provrida en annan häst i veckan som står närmare mig och nog är lite mer vad jag söker, och att det var ganska stor risk att jag skulle tacka ja till den om inget gick fel vid provridningen och då kändes det lite dumt att komma och rida när jag visste att jag nog skulle tacka nej. (Jaja lite nödlögn där då ;))
 
Lättnadssuck!
Herre GUD vilket tjafs. Hon svarade typ "OK mycket fram och tillbaka! Vi avbokar så lycka till!". Äh, hon kändes ju helt.. inte min typ av person alls. Och då funkar det ju ändå inte. Det gick dessutom dåligt med bussar tillbaka från stallet nu i helgen så jag hade mest troligt få gå tillbaka till Märsta station = promenad på typ en timme. Ska jag göra det ska jag känna att det är en häst jag verkligen vill rida och eh ja nej. Det var det ju inte exakt. Skönt att det är ur världen, på torsdag blir det alltså dags för Honey #2 (eller pojk-Honey, vet inte riktigt hur jag ska hålla isär dom haha) och där är jag verkligt pepp!
 
Och blir DET inget så skiter jag nog i att leta ett tag tror jag. Såhär tjafsigt har jag inte nånsin haft det (har väl haft lite tur antar jag) och är lite allmänt less och trött på det hela just nu. Har haft lite andra icke-hästrelaterade saker och planer som vart planerade och som jag fått boka om pga förkylningen och jag hatar att göra så, det blir så utdraget och det är sjukt frustrerande! Men nu slipper jag ju som sagt åka ut till Märsta så jag ska nog försöka åka och handla lite istället!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0