Mystorsdag

Idag gick det bättre med fodret. :)
Nu ska jag bara lära mig hur mycket + när så är det lugnt sen. Har dock svårt att lära mig uppskatta hövikten av nån anledning. Dels för att det är en helt annan vikt tror jag, och så är det hö istället för hösilage. Men det kommer det med :) En av mina favvofeatures med nya stallet är att höloftet faktiskt ÄR ett höloft. Med en praktisk lucka ner i stallet så man bara kan släppa ner påsar & hönät när man är klar.

Hade erbjudit mig att kvällsa också så när allt fix var klart började jag med det. Precis som på Runsa finns det linor från hagen att spänna upp, fast jag vet inte var de är än så jag tog först in Honey, sen Robin & Dart och sist Mina & Sillen. Jag dör på Sillen pga sjukt snygg bruksnordis. Så snygg. Dessutom var han väldigt uppmärksam på mig när jag ledde in dom och det tyckte jag var trevligt. Sen tog det ett tag att täcka om alla + att två har skydd i boxen, så när det äntligen var dags för Honey var klockan åtta och min buss går 21.23.. Attans. Men istället hade vi en trevlig, lugn lära-känna-varann-stund på gången, jag körde lite friendly/porcupine game utan större konstigheter. Han har skav på höger sida så där var han lite larvig när jag drog handen över först, men sen gav han sig. Han har inte helt bestämt sig för om han ska flytta för mitt tryck än, men då menar jag ytterst svaga signaler och efter lite ökande signaler gav han upp (inget motstånd om man ger lite starkare signal direkt).

Hade nån vag tanke om ev lite markarbete på volten men sen kom M med dagbok & lite mer spånpellets och då packade vi ihop för kvällen istället, han hade ändå fått lite att tänka på och det var en trevlig kväll. Han är lätt att ha att göra med från marken, idag fick jag ju hänga lite med alla hästar och de är trevliga allihopa tycker jag. Fick skjuts hem av M vilket var skönt, så det blev hyfsat vettig tid ikväll. Men imorgon blir det rida! Nu har det vart töväder så det är såklart inte världens bästa underlag för att rida ut, så det kanske blir banan imorgon ändå. Gör inget, för jag har en plan.. ;) Ska ha honom lite extra på söndag ändå så då kanske jag kan komma mig ut i dagsljus då istället.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0