En till Honey!

Har en ny medryttarhäst! Tjihoo! :D
 
Och nu attans blir det klurigt att blogga för det bidde en till varmblodstravare som heter Honey.. fast en valack. :) Hm. Först tänkte jag att jag kunde kalla honom Honey B då han heter Honey Boney men sen kom jag på att Honey heter ju Honey Bird Twitter så hon är ju också Honey B(T). Honey B låter ju för övrigt rätt töntigt, så nä, får klura på det. Kanske Honey ♂ & Honey ♀? Ja, det kanske kan funka! 
 
Nu är det fullt av intryck så jag är jättetrött men lite kort så var stallet supernära bussen, fint litet stall med 5 boxar och en liten sadelkammare, stor fin paddock (eller ja, alla är väl stora i jämförelse med Runsas lilla sneda :)) och både vinter- och sommarhage låg nära. Allt kändes super med M som äger Honey ♂, och hon var nöjd med mig med. Blev lovad att alla var trevliga och snälla i stallet så det låter fint. Finns ridhus en bit bort men det får bli sen känner jag, nog mycket med allt annat när man får ny medryttarhäst i nytt stall. :)
 
Red honom lite i paddocken, och blev glad över att han var väldigt känslig precis som Honey är och svarade bra på vikthjälperna. Hade lite för korta stigläder i traven men lyckades ändå hålla balansen hyfsat och tyckte att han hade ett väldigt trevligt steg. Han behöver ganska stadigt stöd i tygeln så det kommer få blir nåt jag får öva på, är ju inte alls van att ha så korta tyglar, haha. Men det kommer med tiden. Galoppen gick väl helt OK, perfektionist som man är var jag väl inte helt nöjd men egentligen spelar ju första gången inte så stor roll, det viktiga är ju att det känns rätt på stora hela och det gjorde det. Plus att galoppen tar ett tag innan man liksom "hittar in i". Minns hur knäppt det var att gå från Rauens galopp till Honeys, första gångerna hon tvärnitade i galoppen satt jag framför sadeln. Nu, i gengäld, känner jag att jag kanske var lite väl reserverad i galoppen, har blivit van att "sitta bak" en bit och driva med sätet och vara lite på helspänn. Men som sagt. Att lära känna varandra, hitta bort från testperioden och hitta alla knappar kommer få ta tid, men jag tror det kommer bli hur trevligt som helst när vi gjort det!
 
Lite sorgligt ändå att lämna underbaraste Runsa såklart men som jag skrev på Facebook är det är ju inte helt frivilligt, och jag tänker absolut fortsätta på Honey ♀ så länge jag får & hon står kvar! Släpper icke min lilla filifjonka förrän jag måste. Eller er i stallet! <3
 
Nya stallet! Honeys box är till vänster närmast dörren.


Kommentarer
Linda

Åh, grattis! Såg ut som ett mysigt litet stall.

2013-01-25 @ 20:52:46
URL: http://stjarnstralar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0