Drömstall

Det här med medryttarhästletandet är som vanligt en frustrerande historia. Alltid när jag letat har jag hållt tummar för att det ska finnas nån på Wiggeby för att det är så fint där men sån tur har jag inte haft än.. Ett annat ställe som jag tycker verkar fint är Söderby Gård, där skulle jag kunna tänka mig att stå den dagen jag skaffar häst. Men, svårt att ta sig dit från Väsby utan bil så det går inte, därför är det sjukt frustrerande när det poppar upp medryttarhästannonser där!
 
På söndag ska jag iallafall och provrida ett ungt sto (som fyller 5 år i år) i Märsta med hoppstam. Hon står rätt nära Märstas ridskola och man ska tydligen kunna rida där, säkert om man löser ridhuskort eller nåt, och så ska det vara bra med ridvägar. Det kunde ju vara spännande, i sånt fall blir det Honey på lördagar och det här stoet på söndagar.
 
Hoppas dock kunna "lösa" mitt problem genom att hitta en ny lägenhet - nu söker jag inte ny lägenhet enbart för att kunna rida Honey men det är nog lite droppen som gör att bägaren rinner över. För några år sen försämrade SL busstrafiken ut till mig (bor i utkanten av Upplands Väsby), vilket inte bara gör stallbussmatchningen svår för mig nu, men även vid tågförseningar, om jag vart ute sent (som t ex ikväll när jag ska på bio)..Jag vill verkligen komma ifrån bussberoendet, och kunna gå hem från stationen. Just nu har jag intresseanmält mig på en PERFEKT lägenhet men jag hamnar längre och längre bak i kön ju fler dagar som går och folk med mer kötid anmäler intresse.. :( Men jag har bestämt mig för att söka mer aktivt i år, kolla varje vecka istället för bara då & då. Folk flyttar ju faktiskt hela tiden, så kollar jag lite mer aktivt hittar jag förhoppningsvis nåt lite närmare stationen!


Kommentarer
Elin

Spännande med provridning!

En varningens ord dock. Märsta ridskola ligger med ett primenadavstånd på ett par km från närmaste SL hållplats.

Stort lycka till i helgen :)

Svar: Jo jag vet, vi red dit en gång när vi stod hos Evy i somras! Fast den här hästen står inte på ridskolan utan typ halvvägs tror jag, det var 1 km att gå. Vi får se! :)
Borrowed Hearts

2013-01-02 @ 19:25:22
URL: http://beautyalices.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0