Any excuse to go shopping..

Det är lite mer meck med att rida i två stall, såklart.
Tidigare hade jag kläder i Runsa för de vardagar jag red där, eftersom jag kom direkt från jobbet. Alltid lika kul att komma trippandes ner för stallbacken i klackar och klänning på sommaren.. ;) Fast nu brukar jag ju försöka undvika just den klädseln på riddagar just därför.
 
Får lämna lite grejer i nya stallet med, så det är toppen, men det är inte så stort så det blir bara det nödvändigaste. Och vissa saker kommer jag ju måsta släpa på lite ändå; vinterjackan, täckisarna, vinterskorna, hjälmen & stallvästen är ju måsten (just nu, kom våren!). Ska därför ut till Hööks & Horze imorgon och kika på väskor att släpa grejer i, har jag tänkt. En helt normalstor bag hade ju funkat men nån sån har jag inte. Eller kanske, men då måste jag städa förrådet först och då shoppar jag hellre. ;) Ska även kika på en ny hjälm, dels har jag tänkt köpa en ny ett tag, och Hööks har en ny som jag tycker ser SKITSNYGG ut på bild så jag hoppas att den är lika snygg på riktigt + skön.
 
 
Skulle ju vara skönt att kunna ha en hjälm i varje stall åtminstone. Jag tycker det rent säkerhetsmässigt känns obehagligt att släpa runt på hjälm, och sen är min ett par år gammal också.
 
Är även lite sugen på den här västen (också från Hööks), den var skitsnygg och då är det en sak mindre att släpa för jag har oftast hoodie & väst när jag mockar/fixar och sen tar jag bara jackan om det är kallt och/eller när jag rider. Frågan bara om den där klarar en hoodie under, får ha en på mig imorgon helt enkelt så får vi se. Älskar den där snedfickan!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0