Vilodag

Jag får alltid hysteriskt dåligt samvete om jag inte rider på mina medryttardagar. Det är väl en grej om man har hästen en vecka i sträck på sommaren eller så, eller när de går på bete. Eller om man är uppenbart sjuk. Så var dock inte fallet idag utan jag var bara helt slut i kroppen efter fyra mer eller mindre tuffa ridpass på tre dar. Träningsvärk hade jag överlevt men jag har nån konstig stickande värk på vissa punkter i ryggen också, så jag kände att min kropp sa nej. Det dåliga samvetet kommer av att jag ju rider två hästar, okej om jag ridit en häst fyra pass på tre dar men det har jag ju inte utan två var.

Jag vet, han dör inte av en vilodag (han har ridits de senaste tre dagarna om inte fyra, minns inte) och det är sämre om jag pajar och inte kan rida på ett långt tag.. Men jag känner mig ändå dum och värdo. Jag är ju "anställd" för att motionera hästen. Så är det. Till saken hör dessutom att jag jobbar sent på fredag och egentligen inte hinner rida då heller. Gör det ca 1 gång var tredje månad så det är jävla typiskt att det infaller nu. Men jag tror jag löst det, tänkte att jag skulle åka ut väldigt tidigt på fredag morgon (eftersom jag också börjar lite senare då) & mocka och fixa allt innan jobbet, då hinner jag rida sen på kvällen! Så det löser sig.

Det blev iallafall lite markarbete (följa john) på planen idag när jag tog in honom, och så pysslade jag lite extra i stallet; skrubbade krubban och gav honom även en genomryktning. Inte helt nödvändigt med tanke på att det är täcke på hela tiden kanske, men lite smutsig var han faktiskt. Varje gång han började tänka & tuggade började jag fnissa hysteriskt och tänkte "nu underkastade han sig!". (OBS man måste ha sett senaste avsnittet av Ponnyakuten för att fatta det där sista.. Mer om det nån senare gång)

Fick skjuts till stationen av L så jag kom hem i god tid idag iallafall. Ska skriva mer om söndagen senare i veckan, den var händelserik.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0