Trailäventyr på lördag!

Jätteklokt inlogg om hållbarhet. Variation är verkligen något som jag personligen behöver, skogsmulle nej tack. Men heller inte bara dressyr eller bara hopp eller bara.. ja ni fattar. Jag är precis likadan själv. Har jag vart upptagen en vecka vill jag vara ledig nästa. Och så ska man vara öppen för nya saker och inte vara rädd att fara på nya upptåg tycker jag. Iväg med dressyrhästen på hoppträning. Hopphästen på trail. Eller nåt. Trail, det ska ju jag på på lördag som jag nämnde som hastigast. Dock hästlös (har Honey ♀ på söndag istället så jag slipper stressa), det hade ju vart otroligt roligt att ha med en häst men det hade vart mycket meck då, och först vill jag gärna åka dit som fotfolk och titta. Och fota! :)
 
Jag är ju inget hängivet Westernfan som många andra i min närhet är, men tycker att det ändå verkar roligt och som sagt, jag är alltid redo att testa nytt! Trailträningen är ute på Wiggeby och jag smyger med Elin & gulliga Alice, som jag även är pepp på att få träffa på riktigt. Elins andra häst Lucas stod på Runsa när jag red Mårten & Rauen men sen flyttade dom, så Alice har jag aldrig träffat. Här är lite bilder från deras senaste träning, och här är lite mer om upplägget + en video om man inte vet vad trail är. Jag är ju väldigt nyfiken på Working Equation, som jag tycker har väldigt mycket likheter med Westerns trailmoment, så det ska verkligen bli spännande på lördag, jag är superpepp! :)
 
Äntligen stalldags imorgon, siktar fortfarande på mjuk/lösgörande och få ihop honom i skritten på banan imorgon men blir lite orolig av det varma vädret, risken för is finns.. vi får helt enkelt se. Ut ska vi då. Ska bli skönt, nu känns det länge sen igen.. ;) Mycket fräschare i ryggen idag men inte helt bra, ska lägga mig i badet strax.


Kommentarer
Linda

Jag var lite inne på western ett tag och just trail är ju himla roligt.

2013-02-13 @ 19:30:53
URL: http://stjarnstralar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0