Rör inte min kompis!

Jättebra inlägg om rasism mot ridtravare.
Jag började nyligen läsa en ny ridtravarblogg där ägaren fått en riktigt vidrig kommentar - och självklart anonym..
 
Jag kommer aldrig fatta. Jag kan fatta att man vill ha något annat än en ridtravare, i synnerhet om man har en inriktning och vill tävla. Ja då är det klart som fan man köper en kvarting för Western eller nåt framavlat för Hoppning/Dressyr. Men att bara döma ner hästar på ras eller tramför allt för att de gått eller tränats till trav.. Det är så jävla ignorant och framför allt så visar man hur jävla OKUNNIG man är. Hur många "ridhästar" har samma arbetsvilja som en ridtravare?
 
Älskade ridtravare!


Kommentarer
Linda

Ja det är så trist. Speciellt när folk dömmer ut alla individer och inte ens ger dom en chans bara för att dom råkar vara frysmärkt.
Alla är inte likadana. Och dom flesta hamnar ju dessutom helt fel just för att dom har så låg status.

2013-02-08 @ 01:01:47
URL: http://stjarnstralar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0