Isgata på Runsa

Så mycket att blogga om nu med två hästar! :)
Speciellt denna vecka när jag ridit fem dar. Tänkte lite på det när jag väntade på bussen nu idag, tidigare när jag haft medryttarhästar en hel vecka här & där så har det kännts så mycket. Och visst, man hinner inte med så mycket annat. Men ändå känner jag inte att den här veckan har vart jobbig eller uppbokad, som jag gjort förr (så sent som när jag red Rauen). Och då var jag ändå uppbokad på en av mina hästfria dagar. Känns bra att det är så, för tiden har ju vart en grej som fått mig att tveka förr.

Igår var det Runsadags, tog sovmorgon och när jag kom dit skulle nya hästägarna åka hem så jag sa bara hej lite snabbt till mamman; det är tre generationer som rider, mormor, mamma & dottern. Kul! Nytillskotten heter Grann och Ermerson och är bruksnordis resp D-ponny (new forest/fullblod). Grann såg ni ju lite tidigare på bilden där Honey är såååå kär. Vi får väl se hur länge det håller när de går i samma hage.. ;) Igår gick de i sjukhagen med Walentino och det gick väl rätt bra.

Det var isigt där ute också men Varggropen var helt OK, vi joggade på de ställen det var barmark och skrittade sen till Göranstorp. Därifrån blev det galopp hem över ängarna, började med trav först men hon hade mycket spring i benen då J har vart sjuk i veckan och Linda bara skrittat pga underlaget. Sudden får ju igång henne i hagen lite men det får ju inte ur allt, just nu känns det som att man skulle kunna rida henne hårt 7 dar i veckan. Ja, lilla Filifjonkan. Så mycket man skulle kunna göra med henne! Hoppas J hittar nån bra åt henne, dock verkar det gå segt, sa B när jag stod och småpratade med henne & C. Trist. Tyvärr vill ju inte många ge ridtravare en chans. När alla andra åkt hem småstädade jag lite vid boxen. Fyra timmar är exakt lagom när man kan stå och tjattra med andra, dock är det lite långt annars.. Men det finns ju alltid grejer att putsa och rengöra & fixa med i stallet. :)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0