Honey be my Valentine

Rätt bra stalldag fast surt slut idag. Hade lovat att kvällsa idag så jag ville hålla mig på banan och visste att jag bara skulle ha tid med en kortis därför. Fixade allt och hämtade sen Honey, Darts ägare M kom medans jag fixade och medans jag red kvällsade hon! <3
 
Vi var som planerat på banan, underlaget var fint om lite tungt (blötsnö pga varmt ute). Målet var som sagt form men det blev i själva verket något annat; krypa innan man kunde gå var det ja.. Jag gjorde halt vid något tillfälle och lade märke till hur han direkt sköt fram mulen framåt (svårt att förklara men bara framåt, som om han sträckte sig efter ett äpple över en boxdörr). Jaha, tänkte jag, då börjar vi här. Diller daller på tygeln i halt tills första sekund av sänkt huvud och sen var det bara timing, timing, timing och utveckla eftersom. Han började tjafsa och rygga istället så vi ställde oss med rumpan mot staketet och fortsatte där. Och han suckade och "snabbdoppade" huvudet och försökte på alla sätt och vis gör allt utom att slappna av i nacken och sänka huvudet. 
 
Så det var väl ungefär vad vi gjorde idag. Halt, div tjafs, han gav sig, gå, halt, repetera.. Efter sista gången då det gick bra travade vi lite, han känns lättare i traven på banan men det är väl för att han inte tar lika stora steg såklart. Drog skänkelvikning i trav från B till A, inga problem trots djupsnön innanför spåret, vänster varv från A tillbaka och testade nu från B till C, gick inte aaaaalls. Testade igen från typ mellan E & K till A, gick typ lika taskigt så jag undrar om han är lite stel i vänstersidan. Mjukgörande på banan imorgon tror jag. Bara.
 
 
Ja, speaking of så måste jag kasta mig i badet och sen sängen nu, för jag ska mocka & fixa innan jobbet imorgon (då jag slutar 18 i stan) och sen rida efter = måste gå upp dödens tidigt. Men annars hinner jag inte rida. Himla jobb.
 
Justja, ja, på grund av att M kvällsat gick det rätt snabbt att slänga in Honey i boxen och åka hem, hann t o m med den tidiga bussen.. om den hade dykt upp. Den kom bara inte. Ingen större idé att gå tillbaka till stallet när det var faktum efter 25 minuter, så jag har stått ute och fryst vid en landsväg en timme idag. HIGH FIVE SL.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0