Hjärntömning

 
Såhär mysigt började ritten idag, tyvärr fortsatte den inte så då hon inte blivit riden så mycket i veckan. Både Anneli & Linda hade vart hos henne men hon hade bara blivit skrittad en dag och det är SÅN skillnad på henne när hon inte får gå. Hon har så mycket energi just nu, och det är frustrerande att inte kunna hjälpa med att få henne riden. Idag var hon skitjobbig när jag försökte få henne att jobba lite och höja ryggen och tjurade, bockade, kickade etc. När vi skulle galoppera blev det flera tokbakutsparkar på raken, ordentliga sådana också. (Och nej, det är inget fel med henne/sadel, hon bara blir sån när hon är oriden, hålls tillbaka och man sen släpper henne) Hade jag ridit henne fler dar i veckan hade jag ju kunnat ta henne på banan nästa gång och känna av, men nästa vecka kanske hon är OS-häst igen. Vem vet.
 
 Broken record, I know, men ja, det är så det är. Det verkar gå lagom segt att hitta en fodervärd, ser jag egoistiskt på saken gör det inget för mig för jag vill ju rida henne, men det är också ett svävande frågeteckan om om och när som är lite jobbigt. Idag tänkte jag att åh vad skönt det ska bli i sommar när man kan rida runt sjön, men sen tänkte jag att jag ju inte ens vet om hon är kvar då. Kanske, kanske inte.
 
Ibland nu på senare tid har jag lekt med tanken att ta henne på foder själv. Det kommer dock INTE hända för jag har inte råd att båda hålla häst och betala av mitt lån, plus att jag ju börjat rida andra Honey nu, men tanken är fri & lockande eftersom vi bara blir mer och mer samspelta och hon har så stor potential för utveckling. Man skulle kunna göra HUR mycket som helst med henne. Men som sagt, jag måste dessvärre sätta det praktiska före vad jag faktiskt vill. Förhoppningsvis kanske J kan hitta nån som kan utveckla henne vidare.
 
Det är svårare än vad jag trodde att rida två hästar, inte själva ridningen, och tiden funkar också, men det är knepigt att vara på två så väldigt olika nivåer med hästarna, och jag känner mig dålig när det inte finns det där bondet än med nya Honey, där man helt känner varann (även om det gått bra nu i denna vecka, ska skriva om tor/fre snart). Knepigt. Är alltså inte missnöjd på något sätt, men det är svårare än vad jag trodde. Men det kanske är för att livet är lite rörigt i allmänhet just nu också, jag vet inte? Det är rörigt och mycket spänningar i min arbetsgrupp på jobbet, jag har vart extremt uppbokad nästan alla dar både i veckan och i helgen och därmed kommer jag aldrig ikapp hemma. Letar även ny lägenhet, och har vart lite småhängig & sjuk hela Februari OCH känner mig stressad över att jag inte hinner/kan gymma pga tidsbrist + hängig. Skulle jag gymma nu skulle förkylningen komma som ett brev på posten.
Jag älskar mitt liv men det är väldigt mycket just nu. Mycket i skallen. 


Kommentarer
Linda

Mayan är också en sån där häst som måste gå ordentligt för att vara bra. Hon blir bara skitjobbig om hon bara får komma ut lite sporadiskt och då blir det inga trevliga turer.
Tycker din Honey verkar ganska lik min tant lite överlag.
Det är synd att du inte kan ta henne för du är så värd en "egen" häst och vilka höjder ni skulle kunna nå nu när du ska börja rida centrerat =P Mhm.

Svar: Haha ;) Ja, de verkar rätt lika! :)Ja, det är trist.. men skulle jag ta henne på foder nu och samtidigt betala av ett lån skulle jag vara pank resten av livet och ALDRIG kunna skaffa egen "på riktigt" ens. Suck, dumma pengar. Blir lite arg på mig själv också som satt mig i skuld.. :/
Borrowed Hearts

2013-02-24 @ 20:48:47
URL: http://stjarnstralar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0