Centrerad ridning

Jag hade inte hört talad om Centrerad ridning innan min gamla medryttarägare Linda började sälja in det till mig, så jag tänker inte säga vad det är eftersom jag inte har exakt koll men som jag uppfattat det är det ridning med fokus på kroppskontroll och kroppsmedvetenhet, bli ett med hästen. Som ni hör kan man applicera det på vilken ridprincip som helst.

Trots det bad jag J om tillåtelse innan jag mailade en CR-tränare i Vallentuna (som Linda luskade fram åt mig ;)), men det var såklart inga problem så nu håller jag tummarna att det går att styra upp ett Runsabesök med henne. Enligt hemsidan gör hon hembesök för en rimlig kostnad + soppapengar så jag hoppas det går att få till! Jag tänkte att jag börjar på Honey i Runsa, och sen kan jag säkert applicera det jag lär mig till andra Honey.

Längtar verkligen till vår, även om det är snö och ridbart så är jag less på dessa snöknöliga banor. Vill dessutom leka med bommar och stolpar och bygga egen WE-bana och rida i kortärmat och.. :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0