Brrrrrr

Fyyyy tusan vad kallt det är. 
Eller mest beror det väl på att jag var dåligt klädd när jag red men brrrr. Ska ta ett bad snart, alt äta först och bada sen.
 
Idag grejade jag fanimig foderstaten utan fusklapp ens. Var så illa tvungen då iPhonen dog och laddaren låg hemma.. Men nu tror jag fan jag kan den! Ibland är det bra att göra tokfel först, för då gör man aldrig det igen.  Höt satt också på första försöket på alla påsar, så jäkla säker! ;) Eller så var det det att jag kom ihåg att en kaka hö = 1 kilo. Haha. Allt fix gick smidigt idag så sen hämtade jag in Honey, han stod och väntade vid grinden precis som igår. När vi kom in och han insåg att jag inte tänkta ta in nån annan blev han lite gnällig, han blir det säger M. Ropar och dansar och är allmänt prillig, så det blev bra arbete på gången idag, och en hel del tuggande från hans sida till slut. Skönt! Det är ju det som är det roliga med markarbete, man ser ju hästen på ett helt annat sätt.
 
Sen red vi ut, jag hade inga täckbyxor eftersom jag tänkte jobba på volten, men vi började med att värma upp inne i sommarhagen. Han blev så förvånad över att vi inte red in i paddocken att han glömde att ignorera mig. ;) Vi red runt lite, där det var mindre snö gjorde vi lite volter och serpentiner och åttor på sitshjälp enbart, han var jätteduktig och lyssnade bra. Sen red vi tillbaka, in på volten och.. nä. Isbana såklart. SUUUCK. :( Red ut, upp längs vägen och tänkte testa den för jag hade på pannlampan ändå. Fast sen kom jag på att han bara hade reflextäcke på (vi ska ha det upp till volten), jag hade inget mer och han hade inga på benen så då vände vi och red in i sommarhagen igen. Vi red åt ett annat håll den här gången, och plumsade i djupsnö = ryggträning. Där det var bart slängde jag in lite öppnor, skänkelvikningar, ställde honom åt fel håll i en volt (svårt för både honom och mig!) etc, bara ett par steg per grej typ, men han svarade jättebra även om det kanske inte blev helt perfekt pga underlaget. Men det var ingen kamp om saken. Kändes som att jag fick en lite flash forward till hur det kommer bli sen!
 
Red inte jättelänge, ute ca 35 minuter och bara skritt men det kändes ändå lagom, svårt att göra mer med underlaget. Ville inte trava heller då jag inte vet hur det ser ut under snön, var diken är etc, plus att det var lite skare. Klädde på täcken igen och ja, sen var jag klar, med en timme tills bussen gick. M hade insläppet och jag hade tid att döda så jag tog helt enkelt in alla och täckade om. M kom sen när jag höll på byta om så hon gav kraften och sen fick jag skjuts hem igen. <3
 
 
 
Det ska ju inte bli mycket varmare på ett tag så det lär väl vara samma pissiga underlag på söndag, men det ska bli kul att rida ut i dagsljus med honom ändå! Vi får väl se hur läget är ute i Runsa imorgon men skogen finns ju alltid. Ska ta sovmorgon imorgon så jag är där med bussen som kommer dit typ halv två, ska bli skönt. Fyra timmar till nästa buss men då slipper man stressa. :) Finns ju alltid saker att pyssla med, unghästar att pussa på, och så har ju de två nya flyttat in nu i veckan! Åh vad kul!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0