Senaste veckan

Jo! Nusåatt! Jag har haft Honey söndag, måndag, onsdag & fredag den senaste veckan. På lördagen hade hon haft ont i ryggen men i söndags tyckte jag ändå hon kändes OK. Frida & jag red ut Göranstorp och runt Manilla i alla gångarter. Honey blev jätteglad att få galoppera, vi busade mot Göranstorp men efter det blev det mer samlat. Hon var ganska framtung men det var inte så kontigt eftersom vi inte kunnat rida ordentligt på så länge nu så jag lade ingen större vikt på det. Det var en härlig tur. Sen på måndagen kändes hon dock inte fräsch alls i ryggen, kan ha vart träningsvärk eller ryggen igen men det har känts knöligt över ryggen, muskelknutar och så hade hon liksom en liten "kudde" på vänster sida manken som inte var en muskelknut, vet inte riktigt vad det kan vara. Men hon har alltså stått hela veckan. Jag masserade i måndags & i onsdags och på torsdagen hade hon kännts lite bättre skrev Johanna. "Kudden" hade minskat till hälften på fredagen. Muskelknutarna är envisa men blir färre. 
 
Julpuss!
 
Som medryttare kan det ibland kännas småsurt att betala för att ha hand om en sjuk häst men då ska det gå LÅNG tid tycker jag. Hästar blir halta, klenisar som Honey får ont i ryggen, ce la vie. Under den långa perioden med Rauens ryggproblem då vi inte kunde rida tog Carina bara halvt betalt. Det är shysst tycker jag, men lite får man ju ta. Sånt här smågrejs är surt men det har vart nyttigt för mig & Honey att få mer "marktid", speciellt i onsdags & i fredags var hon supermysig. Fina fjonkan. <3
 
Det blev tyvärr inget hästeri med Linda här uppe i jul, jag tyckte att jag inte hade nåt inbokat men idag ska vi till brorsan på fika, imorgon när jag skulle åkt ut hade jag glömt att mamma bokat in frisörtid åt mig (ska färga av det mörka) och då kände jag lite att jag inte ville paja håret (plus att jag ska köpa ett par sista grejer på stan). Och sen efter jul fick vi inte ihop det med tider. Tråkigt, hade sett fram emot att på klappa shettisarna men jag var ju inte här så många dar så så kan det gå. Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska åka upp i sommar eller ej nästa år (gjorde inte det ifjol) men det är ju inte sista gången jag är i stan precis ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0