Högklackat

Mmm jorå, snön kom. Och med det styltorna. Vi gjorde ett tappert försök att ta oss ut igår men hade halkat 12 gånger när vi var framme vi orangeriet (=ca 150 meter kanske?) och hon började spänna ryggen då så jag slutade då, känns som att hon har nån liten knuta på ena sidan ryggen så jag ville inte göra det värre. Det blev mys & pyssel istället. Granns vattenkopp började svämma över efter att han druckit i den så det var tur i oturen att jag var där, lyckades binda upp lämmeln med ett gummiband så jag hoppas det klarade sig över natten.
 
 
Honey fick både nytt träns och nytt hack när vi var i Globen, fint va? Hon fick även ett nytt fleecetäcke som säkert kommer på bild så småningom. Idag har det vart kallt så snön var nog bättre att rida i idag, kylan fortsätter imorgon och på måndag så då får vi nog ha kvar snön men sen ska det bli plusgrader så då försvinner den nog. Sen blir det tillbaka till några grader kallt, några grader varmt resten av kommande veckan. Ska ha henne lite extra i veckan så det blir tre dar i rad nu (sön-tis) och sen fredag & söndag igen. Kul! Ska dessutom på julnånting med jobbet på onsdagen & som sagt medlemsträffen på lördag så det är full vecka!
 
Ej hästrelaterat, men har sett över mitt jul/nyårsschema och tycker ändå det ser ganska trevlig ut. Ska bara vara ledig en dag (23/12) & jobba mellandagarna, men eftersom jul/nyår infaller så bra i år med så blir det typ ledig 5 dar, jobba 1 dag, ledig 2 dar, jobba 1 dag, ledig 2 dar, jobba 2 dar, ledig 3 dar.. :) Så det är mycket ledigt och få jobbdagar, dessutom brukar det vara så lugnt på jobbet dessa dar eftersom så många är lediga. Och sen kommer mamma och hälsar på andra helgen i Januari så det blir kul också! Få se om jag kan tvinga med henne till stallet och fota lite. ;) Om det är underlag för det.
 
Imorgon är det ridhusdags! Iiih! :)


Kommentarer
mamma

Klart vi ska till stallet, du behöver inte tvinga mig dit precis :)

2013-12-08 @ 01:10:23
Elin

Vilket fint träns :D Kul med ridhusdags. Ska ni rida till ridskolan?

Svar: Mmm! :)
Ja precis!
Borrowed Hearts

2013-12-08 @ 21:15:35
URL: http://beautyalices.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0