Hej & hå 2014 vaddå?

Dagarna bara glider ihop till en gröt, först jul och sen sjuk. Kollade brevlådan innan jag insåg att det var lördag. Hade jättetrevliga planer idag men oh nej, det blir det inget med för halsen är sur. Och jag med, är lite bitter idag. Trött på allt som heter TV & iPhone och vill bara UT. Borde kanske åkt in och fått antibiotika direkt jag blev sjuk men nu har jag inte gjort det och det är långsamt, långsamt på väg bort så nu är det väl ingen idé. Har varken röst eller kraft att kriga om det om det blir tjafs nu, så jag skiter bara i't. Måndagen känns tveksam. Jobb förmodligen inte, häst mja. Igår kunde jag på kvällen svälja utan att det gjorde ont så jag trodde att det skulle vara bättre idag, men nope. Buhuu, vart borta en vecka från stallet nu, får krupp! Men det är ju bara dumt att paja allt genom att åka för tidigt.
 
Och om fyra dar är det nytt år, eh, what? När hände det liksom. Tänker lite på mål för nästa året och först blev det här värsta långa inlägget om pengar men 1) snark och 2) ej hästrelaterat. Personligt mål: Spara ihop 15 papp till ny bil. (Det är rätt hästrelaterat eftersom det gör det så mycket lättare i stallet.) Med Honey känner jag mig mer och mer osäker på mitt mål ang ridtravarrikset eftersom det är i Juni. Det kanske inte ens blir av, men jag vet inte om det är bra att ha det som mål ens om det blir. Jag tror såhär att om det blir av så hoppas jag att jag får ta med henne dit och så kanske man bara kör typ trab & ett skrittprogram i rressyr, men det ska inte vara målet för 2014.
 
Jag skulle, när hon är mer stark & i bättre form, vilja hoppträna på henne. För bådas våran skull, hon har inga problem men är osäker för att vi aldrig gör det, och jag är supervinglig och behöver börja om från början så jag tänker att privatlektioner på Sättra vore jättebra. Sen vill jag även ta CR-lektioner också, men igen, när hon är mer stark & i bättre form. Nu är hon bara kanonkula och då bara exploderar hon på banan och surar, i synnerhet när hon inte orkar (dvs man gör nåt i nån annan fart än skritt). Hoppas hon blivit bättre i ryggen medans jag vart sjuk. Plusgraderna här verkar hålla i sig så vi lever i nåt slags evigt Oktober här i Stockholm, vilket är tråkigt och dåligt för hennes mugg, men bra för att man kan rida ordentligt. När man är frisk.
 
Blir det ens nån riktig snö i år?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0