Drömlärare

När jag var i Luleå så klippte jag mig & färgade av håret hos en Norrländsk tvillingsyster till Cicci - de var SÅ lika i utseendet, lång & smal, och så red hon också! Hon skulle på Dressyrkurs på LRK i mellandagarna och då frågade jag om min gamla instruktör Maria Gyllbring fortfarande var lärare där. Jodå, det var hon, det var till och med henne hon skulle på kurs för! Och så berättade hon några saker Maria sagt till henne, jag minns inte nån exakt nu men det var precis så jag mindes Maria. Sträng men rättvis och sjukt rolig, torr humor. Saknar verkligen henne, så många år senare. Fan vad hon är bra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0