Planering & Stress

M & jag hade planeringskväll i förrgår, kändes skönt då vi båda har så mycket på G. Sen får vi nog planera igen när jag kommer hem från England men jag skriver mer om det då.

Struktur lugnar alltid mig. Planering är det bästa jag vet. Osäkerhet & stress & "det löser sig" är inget för mig. Jag vill ha raka besked. Just nu är jätteglad att jag fått min nya lägenhet, men eftersom den kom från ingenstans & jag ska stå med dubbla hyror när jag trodde att det var kört, samma månad jag ska åka till England.. så har jag panikångest. Skriver ner mina utgifter vs inkomster nästan varje dag. Kan inte somna. Vad har jag glömt. Har jag råd att äta på alla ställen jag vill i England, har jag råd med lokaltrafiken varje dag, vilken utgift har jag glömt där. Vad ska jag ens göra där nu, allt kostar. Vad har jag glömt här hemma, vad kan gå fel & skapa mer utgifter, hur ska det gå på besiktningen, vad gör jag om besiktaren inte tror på mig och jag måste fixa tapeterna i både vardagsrum & sovrum? Jag lider av årstidsrelaterad depression och är orolig att stressen ska göra att den kickar in tidigare pga detta. Och jag är fullbokad. Med roliga grejer, men blir ändå stressad och vill avboka allt. Vi har stallmöte på söndag men ska städa eller skura eller måla stallet innan (väldigt osäker på exakt vad pga olika bud) och jag vet inte hur jag ska göra med det för jag behöver inte vara med som medryttare.. Men jag VILL ju hjälpa men jag MÅSTE packa & städa i helgen inför besiktningen på tisdag för ingen annan hjälper MIG med det och bläää.

Suck. Detta är ju icke hästrelaterat, sorry, några av de uppbokade dagarna är ju Honeydagar men samtidigt är det inget jag hellre vill än att åka till stallet och rida just nu. Mest är det pengarna som stressar mig, att jag bokat in 9 dagar i England och inte kan göra ett skit. Inte vart där så länge på länge och först ska jag vara där själv, sen på konvent och sen med min bästis Klara och nu kommer jag knappt ha råd med nåt.

Så, nu har jag kräkt ur mig och det är fredag och jag ska ut till Honey ikväll. Tack och hej panikångestpastej.

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0