Fredag

Igår var det så jäääävla varmt när jag kom till stallet så det där galoppjobbet jag tänkt blir det nog inget av. Började med Robin idag för att det skulle vara svalare sen, men tiden blev knapp pga buss så det blev så att jag red barbacka till Smedbyängen. Red på babypelhamet, och var på honom hela tiden och då började han faktiskt gå jättebra ett tag. Dock orkade inte jag jobba hela tiden då det var barbacka men det var stor skillnad på mot för när jag testade pelhamet sist. Han blev mer låg rund & höjde ryggen nu. Ska definitivt testa igen med sadel. På ängen red vi lite klockan mest för att stämma av, fortfarande jobbigt när vi ska tvära åt vänster men det går. Bara fortsätta jobba på det.

Tog en liten galopp också, hade tagit innan men i backar så det är mindre läskigt än på öppet fält. Var rätt spänd, det är mycket kvar i min skalle. Red genom skogen mot travstallet sen och när vi kom ut dit vi får rida i kanten av fältet galopperade vi igen, en längre sträcka. Var spänd till en början och sen hörde jag Emelie i mitt huvud; "slappna av i ljumskarna". Hon säger det ofta på lektionerna, när jag ska koncentrera mig spänner jag mig där och då hämmar jag ju hästens rörelse eftersom ljumskarna säger bromsa. Det var läskigt, men jag slappnade av i ljumskarna och Honey fick direkt en mer fri, öppen galopp. Och jag vågade. På vägen hem gjorde jag lite galoppfattningar och försökte känna hur jag höll min kropp då. Högerfattningarna gick nämligen super så jag vill vara säker på att jag inte är otydlig när jag ger honom fattning i sadel.

Idag får vi se när jag kommer mig ut, jag ska låna bil och får den vid två, men sen ska jag och köpa flyttkartonger av nån tokig kvinna vid fyra-fem så jag hinner inte riktigt med stallet där emellan om jag inte stressar, så det blir nog efter det nån gång. Ska vara tokvarmt idag med så vi får se vad vi gör.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0