Kattsnack & Banarbete

Åh jag är så trött att jag nästan kräks, ska snart gå och sova. Skriver mest det här just nu för att jag ska vara i vardagsrummet med Effie. Hade en liten meet'n'greet i köket idag, Joe hade just ätit klart sin mat och hon blev nyfiken på det. När han snurrade runt blev hon ställd och fräste. Han frös bara och stirrade på henne, sen backade dom lite båda och så tog han en annan väg förbi. Hon slickade rent hans skål medan han gick in i vardagsrummet och luktade på hennes skålar och kattlåda. Sen när han skulle gå in igen skulle han ta samma väg tillbaks men då var hon där, och då flydde han när hon fräste åt honom igen. Hon är dock inte aggresiv i kroppsspråket så jag tror det är mest att de inte är vara vid varandra utan ett tryggt glas emellan. Hoppas det iallafall för jag tycker så mycket om henne, hon är en tuff & go liten tjej så jag hoppas hon blir mer OK med honom, och att han inte blir kissig och missnöjd för att en sur brud har flyttat in på hans revir. I helgen ska jag låta dom vara lösa i hela lägenheten när jag är hemma. Ska nog börja imorgon kväll men låta dom sova isär, sen får de vara ihop efter stallet på lördag och om det inte blir några större bekymmer får de nog ha alla dörrar öppna när jag sover, då tar vi söndagen efter hur det har gått. 
 
Fixade först & red sist, vi red på banan och det gick helt OK med tanke på att vi inte ridit seriöst på ett bra tag nu + att banan var rätt blöt och tung och har snö kvar på vissa ställen. Efter uppvärmning (serpentiner med volt i svängarna + fyrkantig volt i skritt, lättridning i trav över hela ridbanan mkt snett igenom för att känna in min egen sits och sen galopp i fältsits tills frusten kommer) så gjorde vi två övningar som jag läste om i senaste Equipage, voltarbete med skänkelvikningar. Ska visa dom mer i ett senare inlägg. Han slarvade med ställningen och försökte fuska + gled ut med rumpan i volterna så jag fokuserade mest på att få ordning på bakkärran och att han skulle ställa i nacken och inte halsen. Resande tygeltag funkade rätt bra fast jag blir osäker på om jag ska hålla tills det är rätt och sen ge eftergift eller bara upp snabbt så han rätar och sen ner. Är iofs kanske samma sak. Hm.
 
Vart lite sent på banan och jag skulle kvällsa så vi stressade inte avslutet utan red i kringelkrokar över några bommar som låg på banan, styrde mest med sits + hög/lång tygel, han gick väldigt trevligt över dom då. Sen skrittade vi av genom sommarhagen - ut på ängarna - ut på vägen och sen hem. Vi red in på gården igen tio över åtta och då var det inte ens reflexbehov. Ljuvliga ljus! Handlade efter och har nu skrubbat kattkissad säng & ätit klassisker-slarvmiddag dvs tex mex chips & guaca-dip. Haha. Jaja. Nu ska jag dö i sängen, imorgon rider vi nog ut. Alternativt lite bruksridning för han skulle nog tycka det var kul tror jag, men det beror på om jag orkar bygga nån liten "bana" eller ej. Förmodligen blir det ej. Haha. Jaja, C sa att Granarundan var framtinad så det borde han också gilla.
 
Halsen ser helt mongo ut från vinkeln + att han böjer sig bort ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0