Gårdagens dubbeldejt.

Åh gud vilken lång dag det var igår. Men trevlig, så trevlig att jag glömde att ta kort öht. Började i Björknäs på morgonen där jag & C red ut, först till Högvreten och sen hela Smedbyrundan runt. Jättefina vägar, vi red i alla gångarter men var överens efter om att det nog hade kunnat vara lite mer trav & galopp, haha. Blir så när man sitter och pratar.. :) Jättetrevlig tur i galet underbart vårväder oavsett! Honey var inte lika arbetsvillig idag, några ynka steg i form men vi red först och då blir det svårare utan draghjälp såklart.
 
När jag var klar där var Runsa nästa anhalt, började med att fika lite och äta en macka så jag fick upp värmen lite igen, sen plockade jag undan på banan och satte ut lite koner som hjälp för dressyrpasset. Nästan direkt vi kom in på banan kände jag dock att nåt var fel. Honey var väldigt spänd och stressad och slappnade aldrig av, bråkade mot bettet och sparkade när vi skulle trava. jobbade mjukgörande och mycket volter ett bra tag och sen verkade hon lugna sig men ja, hade det vart en riktig tävling nästa vecka hade jag ju stykt oss. Red passet en gång (kom ihåg hela banan! :D) men det var tokkatastrof. Jobbade lite tills det kändes bra och gav mig sen och beslöt mig för att rida ut istället. 
 
Jobbade henne i trav i form och ute gick det bättre (såklart) men då bad jag å andra sidan BARA om form och inte ställning etc. Hon hade fortfarande mycket mycket energi, men hon gick nog inte igår (då L vart bortrest). När vi kom hem testade jag ett varv runt banan igen, hon svarade bättre nu men blev spänd direkt. Kollade svettmärkerna från sadeln noga efter och tycker den verkar sitta rätt så jag tror inte det är den (kan inte jättemycket om sånt dock) men tyckte hon reagerade lite i ryggen. SMS:ade J som sa att hon regagerat med henne också, med bettet men blivit bättre med hacket. J hade tänkt kolla tänderna på henne, men kanske även ryggen nu. Skadar väl aldrig att kolla båda så det är nog klokt. Är lite fundersam på om det är bettet i sig som gör det då det är ett sånt apple mouth som hon tuggat sönder lite, det kanske inte heller är så gosigt i munnen. Det borde vi dock märka snabbt, då min födelsedagspresent till J var just ett nytt bett (likadant som vi har dvs ett Fullcheek apple mouth)! :)
 
När jag var klar kom H & Sudden just hem från tävling och det hade gått jättebra, de hade kommit 5:a i Trail at Hand och 4:a i Showmanship at Halter! På Suddens första tävling! Himla kul! Bra gick det också för Elin & Alice som kom 2:a och 1:a i samma klasser! Superkul! Jag hjälpte H att städa ur transporten och så följde jag med och lämnade den på uthyrningsstället (vi såg Tyras rosa bil på vägen haha) innan jag fick skjuts hem. Åkte hem till min kompis Anna efteråt och åt en pizza + såg Cabin In The Woods, somnade i soffan ett tag haha. Har dock sett den typ 3 ggr förr så det gjorde inget.
 
Busiga hästar igår f ö! Båda två. Skulle ta ut Honey på gången från boxen på morgonen och han rymde till hagen (supernära stallet), och när jag hoppade av för att stänga grinden till ridbanan blev Honey "rädd" och sprang iväg och ville sen inte bli infångad.. Himla djur. ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0