Stelbent..

Alltså både jag och J blir tokiga på Honeys bakben snart. Haha. :/

Idag när jag tog in henne var hon superstel i vä bak. Jag hade haft ett trött slut på dagen så jag stressade inte för att komma ut, utan tog det lugnt med pysslet. När jag borstade henne på höger sida, från korset & neråt, sjönk hon liksom ner och vilade plötsligt med benet på ett skitkonstigt sätt (svårt att förklara). Jag rätade upp henne och testade genast om jag fick samma reaktion igen eller på andra sidan, men då var allt bra. Sen när vi skulle gå ut var hon skitkonstig och lyfte hö bak jättehögt (hoven i knähöjd typ) 2-3 gånger men sen inget mer och gick normalt. Kan ju bara vara nåt knäpp men nu är man ju så himla paranoid så man noterar allt.

Vä bak fortfarande stel hursomhelst. Inte så långt från stallet kom vi till en vattenpöl som vi bråkade lite vid en stund, 5 minuter kanske? När jag var nöjd och vi gick därifrån var hon dock inte lika stel i vä bak (men ändå lite) så vi gick ut en bit men jag var lite mörkrädd, det var rätt sent + att hon visat så konstiga signaler så vi var bara ute 15 min. På hemvägen markerade hon inte ett smack på nåt bakben. Alltså..! Blir tokig!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0