Stallbuss

Är på väg till jobbet och är redan lite ångestfylld över att åka buss till stallet en period nu, när min bil är på spa i Luleå. Jag har inte insett hur mycket tid jag sparat FÖRE stallet på vardagar, nu kommer jag komma ut ungefär en halvtimme senare än vanligt. Kanske inte låter så mycket men det är dyrbara minuter. I fredags red jag ut samma tid, och då hade jag redan mockat & fixat mat..

Dessutom har jag ju nu en buss tillbaka att hålla, en buss som till på köpet inte matchar min buss hem så jag måste vänta vid Väsby station i 50 minuter.. Åh fyy vad jag hade förträngt det här! På lördag är det inte mycket bättre heller, då går bussen 8.50 till stationen och så får jag åter igen vänta på stallbussen i 50 minuter.. Det går senare bussar som matchar bättre men då är det 5 timmar innan nästa buss går från stallet aaarrrggghhhhhh jävla pussel! Fattar ni varför jag gav upp och köpte en bil? Eller att jag höll på såhär ett och ett halvt år? Eller ja, bussarna gick nog inte såhär dåligt första året tror jag, då matchade bussarna bättre. Jaja, tack och lov är det ju inte för evigt.



Kommentarer
Linda

Hur gick det med cyklandet som du pratade om förut? Kanske kan vara värt att testa nu när bilen ändå är iväg :)

Svar: Jo, fast då måste jag fixa punkan.. haha. Och det funkar bara på helger i sånt fall.
Borrowed Hearts

2012-09-25 @ 23:47:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0