Promenadtisdag

Sjuk babe igen - tror vi. I söndags bockade hon när J skulle trava, och när J då longerade henne markerade hon vä bak i traven - men bara traven. Förmodligen en sträckning? Vi safear och tar det lugnt ett par dar så idag tog jag ut henne på en 45 min promenad i grimma till Rosendal & tillbaka. Hon är inte så superförtjust i bron där så vi gick över, vände och tillbaka hemåt. Jag stannade mitt på bron och hon pustade och frustade och luktade ett tag, sen klev hon fram till mig och riktigt blängde på mig. "Kan vi gå nu?!" Haha..

Fokus för promenaden var att hon skulle gå bakom mig (jag är ledarhästen) oavsett i vilken hand jag höll grimskaftet - det är lättare för henne att falla ut om vi går på höger sida av vägen och jag håller grimskaftet i vänster. Väster sida väg/höger hand grimskaft är dock lättare. Krävdes dock inte mycket jobb innan hon fattade vad jag menade, och det var nog ändå bra det här, har tänkt på att hon och jag måste jobba lite mer med markkomunikationen.

Jag hade hittat massa bra stretchövningar på internet (ska länka imorgon) så vi gjorde nästan alla, hon verkade gilla det. Vänster sida var lite stelare bak, och hon hade öronen fram hela tiden jag höll på med bakbenet! Hon är även så himla duktig på böjövningar, undrar om det är J eller förra ägaren som jobbat med det? Måste komma ihåg att fråga. Hon kan böja sig bak till ljumsken för en äppelbit utan att röra benen, och även mellan & bakom benen. Det enda hon hade lite svårt för idag var när jag ville att hon skulle ta äpplet högt upp i luften så hon sträcker ut halsen - men efter en stund fattade hon! Fina fina tjejen, mysig idag med. Inte lika som sist men lite lagom. ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0