Promenad igen för sjuklingar x2

Igår när jag kom till stallet var nästan alla där, roligt! Som Å påpekade efter en stund så händer det inte jätteofta att alla är där samtidigt på helgen. F red ut med Cytra när jag kom och vi andra mockade & fixade, sen åkte Å hem och jag tog in Honey medans A & H marktränade Valle & Sudden på banan. Honey hade en miljard inbakta tistlar i lugg & svans (som ni kanske såg igår) så jag pysslade ett bra tag innan vi kom iväg. Vi gick upp och hängde vid banan ett tag, där J & lilla Tilda (J's valp) också var, och gick sen ut på promenad när de andra gick tillbaka till stallet. Jag var rätt mosig eftersom jag inte var helt frisk än, men orkade halva Varggropen. Vi gick ner till vattnet och hon var nyfiken & drack lite men var inte särskilt intresserad av att gå i.

Hon går bra om man skrittar henne rakt men tar man in henne på volt kortar hon steget betydligt. Efter promenaden testade jag henne på volt igen och då såg det bättre ut på höger sida men fortfarande korta steg på vänster bak. Knepigt, men det ger väl med sig så småningom.. Får se hur hon är imorgon, jag har ju tisdagar ett tag nu men den hör veckan är det måndag eftersom jag ska på AW med jobbet på tisdag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0