Uteritt med sällskap

Alltså jag får krupp på appen! Tidigare var bilder inga problem men nu tjurar den ihop helt om man ska ha med ett foto. Skräp! Fixa!

Jaja. Ska försöka slänga upp bilder i veckan, har massor som jag ligger efter med att visa er (& apptjafset hjälper ju inte). Honey och jag har tagit en liten paus från träningen, igår red vi ut med L/Ingra och Cytra & hennes nya medryttare. Cytra var i full test mode så jag & L fick agera draghjälp när hon "växte fast" när vi kom upp från Varggropsrundan.. ;) Det var andra gången hon red Cytra och första ute så vi tog det lugnt och skrittade/travade bara.

Honey var dock lite springig så jag tog en liten galoppsväng över en äng på hemvägen men det blev sådär för hon blev lite tveksam när de andra inte följde med. Eventuellt tog hon höger galopp först men hon saktade av när jag lutade mig fram för att kolla. Efter fick hon beta gröngräs och vi fick sällskap av H/Sessan. Det är bra att låta hästarna tugga grönt varje dag nu, så det inte blir fång-shock när betet kommer igång. Och så kan man stå och snacka skit under tiden som hästarna mumsar! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0