Veckan som gått..

Förlåt för frånvaron!
Orsaken heter halsfluss; efter måndagskvällen när vi red ut på en mysig om myggig barbackaskrittrunda dog jag sen på tisdagen, och var hemma från jobbet resten av veckan. Eller på fredag hade jag semester för då åkte jag till Eskilstuna & såg Kent igen! På väg dit, och på väg tillbaka på lördagen åkte jag förbi stallet och kollade till hästarna och det var rätt samma läge som förr; sönderbitna men helt OK. På lördagen gjorde jag ett naivt försök att spraya henne i hagen men hon såg ju sprayflaskan på en gång och vägrade bli infångad (hon bråkar nästan aldrig), hon till och med kickade efter mig. Jag ställde ner flaskan på marken och pratade med Mårten ett tag istället, då kom hon sen, men surade som tusan så jag fick ta in henne iallafall för att kunna spraya henne. Mårten blev överlycklig när vi kom tillbaka, vi hade ju vart borta säkert FEM minuter!

Trots att jag inte är överdrivet bättre i halsen ska jag försöka jobba imorgon och sen ut till stallet då, fast det blir förmodligen ingen ridning imorgon heller. Det beror nog på om jag orkar fortsätta jobba helt enkelt; skritta är ju inte så jobbigt precis men ska jag jobba på tisdag behöver jag all vila jag kan få i mitt tillstånd.

Bild från i måndags.. det är fint i Slåtterkärr! Om mycket flygfän..


Honey ser ut som en stor ..fluga.. i sin flughuva!

Sur tjej dricker vatten efter den traumatiska flugsprayningen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0