Vinter!

Brrr! -15 sa termometern när jag kom hem från stallet. Trots det visade hon inget i ryggen fast hon bara hade vintertäcke (när det är som värst får hon ha fleece under också) - så jäkla skönt! Hon har fått ett nytt Bucastäcke (tror det är nytt, såg så fint ut & vi har inte använt det förra vintern iaf), älskar dom. Rauen hade massvis :)

Då jag var lite osäker på underlaget i mörkret blev det bara skritt & trav i lugn takt, halvvägs till Göranstorp & tillbaka. Verkade inte särskilt halt så det var ju bra, men väntar nog ändå med galoppen tills jag är säker på marken/det kommit mer snö. Typ en decimeter fick jag rykta bort från bilen innan jag åkte, urk. Skulle köpt den där motorvärmaren när jag hade pengar.. Får bli efter nyår.

Bifogar även en sjukt komisk bild på knasbruden som nödvändigtvis måste stå och slänga med huvudet tills tyglarna hänger såhär.. ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0