Mer dåliga nyheter..

Jaha, det blir nog lite tyst här ett tag tills jag kommer mig ut till Honey igen. Om jag inte får för mig att blogga om nåt allmänt hästrelaterat, men som jag skrev sist är det rätt jobbigt att skriva just nu så det går nog hand i hand, när jag kan skriva kan jag nog rida.
 
Värre är dock att domen för bilen kom idag och de ville ha minst 16-17 papp på verkstan och då var allt inte ens medräknat (sidospegeln t ex). Eftersom jag köpte den för strax under 15 var det ju inte så mycket att fundera på, var och hämtade de grejer som var kvar i den och trampade surmulet tillbaka till busshållplatsen sen.. Eftersom jag kan vara lite väl snabb till negativitet ibland så tänkte jag att det nu var kört med Honey, då buss inte funkar ut till Runsa, och det gör det inte heller - iallafall inte på vardagarna. Men helger går det, man måste vänta en timme mellan bussarna men det går. Men ja, jag måste prata med J. Hon vill ju säkert inte bli av med båda helgdagar, men vi får se hur det blir. Som sämst så blir det väl så att jag bara rider Honey en dag i veckan, fast jag förstår också om J måste hitta nån annan för att ha råd.. Och sen beror det på lite andra planer som jag inte skrivit om än (som J har för Honey).. Ja, vi får se hur det blir helt enkelt. Just nu orkar jag inte tänka så mycket på det, jag har haft en förjävla huvudvärk hela dan idag, redan innan all stress pga bilen. Och det gjorde ju inte saken värre heller.
 
Men nu är allt iallafall klart med den. Den åker till skrot imorgon, jag ska ringa och säga upp mina parekeringsplatser (Fan vad värt att jag nu skaffat en andra parkeringsplats med värme som jag måste betala i 3 månader! Tur att jag aldrig hann köpa motorvärmare iallafall..) och sen tror jag det är klart. Efter det ska jag bara fokusera på att bli frisk själv, ska till England torsdag-måndag på "nördkonvent" och får visserligen inte dricka så länge jag har hjärnskakningssymptomen men det ska iallafall bli skönt att få komma bort, och att träffa både goda vänner (och fyra fina skådespelare från tv-serierna Doctor Who & Torchwood). Inte tänka på det här ett tag. Och sen får vi se när jag mår bra igen, helt enkelt. Ska man se nåt positivt i det hela så blir det ju lättare för mig att få upp min haltande ekonomi utan bil, även om jag bara tankade för en femhundring i månaden så var det det, och just nu betalar jag 500 i månaden för två parkeringsplatser, och så försäkring på det som försvinner nu när den skrotas.. så det borde ju hjälpa upp mig en bit ekonomiskt iallafall.


Kommentarer
Linda

Åh vad trist! Fan vad surt!
Får du nått på nån försäkring då? Det borde du väl kanske få. Så du kan köpa dig en ny bil.

Herregud du är så duktig att du ens funderar på att vänta en timma på en buss för att åka och rida. Inte många som har det engagemanget.

2012-12-10 @ 22:59:46
URL: http://stjarnstralar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0