Regn & Rusk..

Gud vilken pärs till kväll jag haft! Precis när jag började packa ihop för att åka från jobbet, omkring sextiden, ringde min mamma och berättade att min svägerska blivit påkörd på ett övergångsställe och låg på intensiven! Min bror var på väg till sjukhuset och vi visste ingenting mer än att en tidningsartikel sade att hon förlorat medvetandet när hon blev påkörd, men hade vart vid medvetande när ambulansen kom. Alltså, hur sjukt är det! Tidningen vet mer än släkten.
 
Var fruktansvärt orolig och målade självklart upp en miljard skräckscenarion i huvudet, hade en ordentlig spänningshuvudvärk när jag kom ut till stallet. Dessvärre regnade det hela dagen idag, och när jag kom in i stallet och såg att regntäcket hängde på boxen misstänkte jag att det där med ridning var rätt kört.. Högg ett par äpplen och åkte ut till hagen, och mycket riktigt var det en ryggöm tjej som stod där. Hon skyggade undan redan innan jag ens tagit på henne, så jag fick bida fast henne i ett träd och sätta upp ena handen som skygglapp för att ens komma åt henne men hon bara kröp ner under min hand så det var inget att fundera på. Det blev äpplen och klapp och hopp om en bättre dag imorgon. Dock så släppte min huvudvärk, inget slår stallet när man behöver släppa resten av världen ett tag.
 


Sorry för mörk bild.. blötdjur.
 
När jag bytt tillbaka till vanliga kläder runt halv åtta och precis rullade upp från stallet ringde äntligen mamma, och jag pallnitade och slängde mig på mobilen. Hörde på mammas röst när hon sa hej att det var goda nyheter, och jo, svägerskan var "bara" blåslagen & hade hjärnskakning. Hon hade fått en ordentlig bula i pannan och det kanske inte är så kul med tanke på att de ska gifta sig nästa lördag - men hellre det än att inte kunna närvara alls!
 
Vet inte riktigt vad som händer imorgon, först det första skulle jag vilja åka och kolla hopptävlingar i Märsta men det börjar ÅTTA, snark! Vi får se om jag orkar upp så tidigt på en lördag bara för att kolla på folk jag inte känner, haha :) Men sen ser det ut att vara regnigt imorgon så jag vet inte riktigt om det blir nån ridning heller.. hon var ju blöt nu så jag ville inte ta på regntäcket men regnar det till tre imorgon som yr.no säger att det ska, tror jag inte att hon hinner bli mycket bättre i ryggen för att vara ridbar imorgon.. Suck. :) Vi hittar väl på något markarbete då. Inget fel i det, men det är ju mer inspirerande att göra det när man vill, och inte för att det är enda alternativet.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0