Nytt träns!

Det verkar som att J har shoppat ordentligt för inte bara ny grimma har vi utan ett nytt fint träns hängde på Honeys krok idag (och ev. ny vojlock tror jag?). Ett Aurora Gold Medal var det, och tänk, jag som tycker rundsytt är SÅ snyggt! Det är bra att jag & J verkar ha rätt lika smak.. ;) Det är ett klassiskt Aachenträns så det är nosgrimma och så den lilla underremmen också, vad heter den nu igen.. Slemremmen är det va? ;)
 


Har ju ridit henne utan nosgrimma ett tag och tycker det funkar finfint, men det är ju onekligen lite snyggare med. Ska nog testa med hela nya tränset ett tag (eller okej.. inte slemremmen), den har ju en bred & fin "dressyrnosgrimma" men sen får vi väl se om jag fortsätter, får känna av henne också. Man kan ju ha pga fint (hej pullarträns, sååå snyggt!) och inte spänna så hårt, men aldrig att jag skulle ha "för att hästen gapar". Gapar hästen är något fel, och då tycker iallafall jag är det enbart brandsläckning att låsa ihop käkarna med en nosgrimma - vilket gör att jag har dubbla känslor för remontnosgrimmor som är så snyggt - men usch och blä för hästen! Så nej, en sån skulle det nog aldrig bli på en egen kuse i framtiden.
 
Bara mina åsikter såklart, kanske finns det nåt jättebra argument för nosgrimmor men jag vet inget mer än "snyggt" iallafall. :) 
 


Kommentarer
Elin

Har ni börjat använda bett på Honey nu?
Hoppas ni har det bra där borta på i stallet :D

Svar: Ja och nej - tror J rider mest på hacket men jag kör mest bett nu, eftersom jag blir så osäker på hur jag ska rida med hacket när jag rider dressyr. Hoppas kunna använda hacket mer när jag blir säkrare, men det är ju en helt annan princip för det så det känns som en bit bort. Och iom att jag använder bett på banan vill jag även ha det iallafall ibland när vi "bara" rider ut så hon inte tänker bett = jobb och ev blir anti det. :)
Borrowed Hearts

2012-09-02 @ 21:38:04
URL: http://beautyalices.blogg.se
Elin

Vad kul att ni kunnat gå över till bett :) Vad rider ni på nu?

Svar: Ett tredelat gummibett med parerstänger. Hon är riktigt duktig också, tar det själv oftast (även om hon tycker det är liiite äckligt just när hon fått in det i munnen)!
Borrowed Hearts

2012-09-02 @ 22:39:37
URL: http://beautyalices.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0