God save the Queen!

Jag har ju nämnt förut att jag alltid tyckt lite bättre om människor som rider. En stor hästälskare har England, i form av sin drottning. Vid 85 (!) års ålder fick hon sluta rida på grund av en knäskada, men tills dess red hon flitigt hemma i Windsor Park;

Drottningen i ung ålder med sin syster Margaret.


En härlig galoppbild!


Många år red drottningen sin favorithäst Buremese i sin födelsedagsparad, men när det
var dags för Burmese att gå i  pension bytte hon till att åka i hästdragen vagn istället.

På ridtur med en annan hästkunnig regent; USA's f.d. president Ronald Reagan.


På ridtur med prinsessan Anne.


Jag hoppas jag fortfarande rider i den åldern!


En fantastiskt härlig bild på drottningen under en ridtur med sina barnbarn!


Tuff tant!!


Maken, prins Philip, är inte mycket sämre; här mannar han ett fyrspann!


Kommentarer
Linda

Våga vägra hjälm!?

Faktiskt kul att se lite bilder när hon rider :)

2012-08-18 @ 20:38:39
Ann

haha, ja.. den biten är ju inte så smart nej. Hon kanske har nån slags supersjal med extra skydd? ;)

2012-08-19 @ 11:39:19
URL: http://borrowedhearts.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0