Fullbokade dagar = svårt att hitta bloggtid!

I tisdags när jag kom till hagen hade jag för säkerhets skull med en muta i form av äpple, men när jag kom in i hagen och tog ner grimman så kom Honey fram till mig självmant, och kändes som gamla vanliga tjejen. Jag red henne i grimma tillbaka till stallet och pysslade med henne ett bra tag, bl a sköljde jag av svansroten på henne. Hon har skavt den, så vi smörjer med Helosan, och sen blir hon skitig i hagen igen såklart så det har vara vart en kaka äv äckelsmuts där uppe. Sen red vi ut varggropsrundan helt kravlöst, för att jag ville förstärka hemmakänslan för henne. När vi kom tillbaka till stallet hade svansen torkat och då var det dags för mer helosan & myggspray innan vi gick till hagen. Klockan var väl runt nio när vi började gå från stallet och det var fortfarande ljust. När vi var framme vid hagen en kvart senare (sommarhagen är 1,5 km bort) mötte vi bussen i ett skogsparti och jag tänkte "oh shit, vi borde haft reflexer!". Så mörkt hade det hunnit bli medan vi gick, nu börjar det bli höst..

Igår blev jag dessvärre sen från jobbet så det blev ingen motion alls, men det gjorde nog inte Honey nåt eftersom regnet vräkte ner. Kollade bara att hon var hel och åkte sen hem och myste med katten istället.


Just nu måste hon lukta på allt bajs! Viktigt! (tycker hon)



Väntar i bilen på att regnet ska avta så jag kan kolla Honey i hagen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0