Favorit i repris

Det blev mycket riktigt en repris på förra lördagen; en barbackatur på Honey med Mårten som handhäst. Det var mycket flugor & broms som störde under turen trots att vi red till allén och där är det inte så mycket fän när man väl kommit ut ur skogen. Försökte jobba Honey med samma "inte hänga i bettet" men det gick väl sådär, mycket svårare när man dessutom har en till häst att hålla reda på, och mindre känsel i händerna pga det. Men en utmaning! Varvade det och helt långa tyglar. På hemvägen blev de lite stressiga  men slappnade av efter ett tag. Lekte lite med att styra Honey med sitsen enbart, hon är verkligen lyhörd! Hon ville vända hem när jag ignorerat två "avfarter", men lyssnade på sitsen! Mårten var pigg & energisk idag men svarade bra när jag gav signaler via grimskaftet.

Lite förvirrat kan det ju bli med handhäst.. :)
Honey fick Mårtens grimskaft runt mulen och "ledde" honom runt sig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0