Beridna Skådespelare

En sak måste jag erkänna; Jag får en helt annan respekt för människor, och tycker om de lite mer, om de rider eller håller på med hästar. Det finns många kända skådespelare som är hästfantaster - såklart, de är ju människor som alla andra.

Supermodellen Gisele tycker precis som jag att det är otroligt avslappnande att vara i stallet.

Melissa Gilbert (mest känd som Laura Ingalls i Lilla Huset
På Prärien) & hennes man  började dejta genom ridningen!

Morgan Freeman har ridit i många filer (här i Unforgiven), och har en ranch med
Quarterhästar. Han lärde sig rida när han spelade in Robin Hood Prince of Thieves.

Jeff Bridges har en och annan cowboyroll under bältet,
men har även egna hästar på sin ranch i Montana.
Jennifer Lawrence, som kan ses som fantastiska Katniss Everdeen i
the Hunger Games, växte upp nära ett stall i Kentucky och har berättat
i intervjuer att hon mest slängde sig upp barbacka!


Johnny Depp köpte hästen Goldeneye som han red i Sleepy Hollow när filmen var klar!

Richard Gere & hans fru älskar hästar, i synnerhet av rasen Appaloosa.

William Shatner är en annan kunnig hästkarl.

Selma Blair med sin häst Taffy.

Oscarsnominerade Robert DuVall är en av många skådisar med en gigantisk hästranch.

Patrick Swayze brann för araber och födde även upp dom.

Men min favoritskådis som är hästälskare är Viggo Mortensen,
här med Kenny som spelade Hasufel i Sagan om Ringen!

Viggo spelar in en scen med Uraeus, som spelar Brego i Två Tornen & Konungens Återkomst.
Viggo blev väldigt förtjust i Uraeus och köpte honom efter inspelningen.

Viggo köpte även den häst han red mest i Hidalgo, RH Tecontender.
Nedan kan ni se en väldigt rörande film som handlar om hästarna i Sagan om Ringen-filmerna, och historien om hur Viggo hjälpte en stuntryttarinna att köpa hingsten som Arwen rider i första filmen!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0