Skön skogstur


Jätteskön tur igår. Hade lite ont i halsen men som vanligt känns allt bättre i stallet. Johanna hade vart snäll och tagit in henne med fleece på eftersom det regnat (hon får ont i ryggen direkt), och det verkade ha gjort susen för hon visade inget. Vi klädde bara på oss och red ut. Red mot Göranstorp och sen direkt in höger via skogsvägen dit, och vägen tillbaka. Tog tre lite längre travsträckor, inga problem. Hon var superpigg, men lyssnade på när jag bromsade med sitsen. Hon blir lite att hon lägger sig i hacket efter ett tag, men det är ju inte så konstigt att hon inte orkar med det när vi inte travat på så länge. Hon gick skitfint i traven en gång och sen bara smöööög hon in i en av de finaste galoppövergångarna hon nånsin gjort, haha, fuling. Bröt av direkt såklart. Hon skulle vilja tokbusa, det känns i hela kroppen på henne men bättre att ta ett steg i taget.

Superskönt. Sen fick hon gå ut i regntäcke eftersom det skulle regna hela dan idag - men himlen ser fin ut nu så ja.. Detta väder. 10 grader ute..

Rätt glad att jag inte har henne idag eftersom jag fortfarande känner mig lite dassig. Planen för dan är att vila ut den i sängen, Kentfest i Göteborg imorgon och sen Honeyvecka så jag vill verkligen vara frisk nu. Men det känns redan bättre än det gjorde igår så det är ju lovande.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0