Slamphäst

Bandaget satt på och såg bra ut, skönt. Hämtade Pålle & Pilen från sommarhagen och gissa vem som började TOKbrunsta direkt.. bara rann ur henne och hon stod där och flexade. Hon till och med stod och bjöd ut sig för Pålle (som tidigare har bestigit trots att han är valack). Som tur var var han rätt duktig och gick oftast iväg, det var bara när hon verkligen ställde sig mitt framför honom som slangen kom ut. De två gångerna det såg ut att bli farligt blev hon sur en gång och gick iväg, och andra gången kom Sudden och störde. Han är också mycket intresserad men hinnar aldrig liksom ens i närheten för Honey är INTE intresserad. Honey har tidigare klarat sig eftersom hon bjuder ut sig men sen blir sur och går men jag är ändå lite orolig nu när hon är enda stoet, då blir det sån himla fokus, till skillnad från i våras när vi hade tre ston. Inte så lätt heller att få in ston till ett stall där en valack kan bestiga.. Förhoppningsvis lägger det här sig nu när de är ihop igen, blir alltid såhär när vi delar på flocken. Mest verkade han besvärd av hennes inviter, då hon oftast är rätt sur mot honom, han försökte t o m trava ifrån henne en gång :D Hoppas det inte blir mer än så..
 
Honey & Walentino ska stå inne på natten nu (men med helöppet stall), de andra går ute ett tag till. Hon var inte så villig att komma men väl inne åt hon glatt och var obekymrad om att hon var själv (Walentino skulle tas in senare, jag var tvungen att hinna med bussen). Tog av bandaget så såret får andas i natt, lite var i det men inte så mycket. Mycket mindre svullen också, såklart. Skönt. Fortfarande varm dock. Min plan i veckan är att åka ut med sjukt tidiga bussen och tempa/spola/bandagera innan de ska ut, sen åker jag hem med tolvbussen, ut igen med 18-bussen och ta in/ta av bandaget, är ju bra om det får andas men i hagen måste det skyddas mot flugor och smuts. Om det bara ville läka ihop och igen lite mer, men kör vi på detta i veckan så kanske det kan hjälpa. Det var ju tur i oturen att jag hade semester nu så jag kan göra detta, hade vart värre om jag jobbat..
 
Är helt sjukt trött, stegräknaren stannade på strax under 16000 steg idag. Men det blev ju lite extra pga sprang 30 min + gick till manilla och hämtade P/P och sen tillbaka. Imorgon är planen att börja städa på loftet efter sjukvården på morgonen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0