Skruttlördag

Oj vilken weird, härlig dag. Städade & gick och köpte frukost, åt den och städade sen vidare. Rengjorde mina vita fönsterbleck på framsidan, har inte rört dom sen jag flyttade in för snart ett år sedan och det syntes. Massa spår av svarta grannkatten som jämt rymmer dessutom. Bar upp kartonger till förrådet, sprang till Johanna med kontraktet.. Sen kom Helena och så åkte vi till Hööks och köpte Kolla masken inför installningen. Jag köpte även Tobbe Larssons ekologiska hästschampoo och deras billiga tömkörningstömmar. (Jag vet att läder är bättre men jag vill ha nåt och har inte råd med lädertömmar just nu.)
 
Piraten.. (Hon ska inte ha direkt solljus på ögat förrän
pupillen är bättre. Den går dock åt rätt håll nu, skönt!)
 
Efter en kort sväng på Horze körde vi till stallet, hämtade grejer och hästarna. Honey var skitsur och ville inte komma. Vet inte om det berodde på hennes fina huva eller något annat. Efter ett tag fick jag iallafall komma fram och sen sätta på grimman. Det regnade när vi for och var mulet så vi kunde iallafall rida utan. Först var både hon och Suddi skiiitsega och loja, men efter lite trav mot ridskolan vaknade dom. Honey körde värsta travartraven som om hon just gått av banan. Egentligen ska man väl inte uppmuntra sånt men jag blir lite fnissig de få gånger hon gör sånt. Sen red vi runt Sättra men tog en ny stig för oss, den gick bortanför Snickartorp och var en jättebred och fin stig (för att vara en stig). När vägen delade sig tog vi vänster in på en del av Upplandsleden. Vår tanke var att den skulle leda till en steg vi sett vid Sättras badplats. Den var lite stenig, men den funkade! Och visst kom vi fram till badplatsen. Superfin väg, verkligen!
 
Det blev varken hästbajsväntning eller urmockning av box som jag tänkt, för Helena den gullisen erbjöd sig att fixa båda imorgon/på måndag morgon. Sen när jag kom hem åt jag lite mackor och te till lunch och sen slocknade jag knall och fall på soffan, typ nu till kl 7! Gah. Det gör inte så mkt normalt, men min kompis från Frankrike kommer imorgon och jag måste städa en del.. Som tur är är det inte allt för mycket och jag ska upp tidigt imorgon för att tvätta så jag borde hinna med dammsugning & golvmoppning då. Eller fuck, kom på nu att jag tog ut såpan till stallet för att jag tänkt rengöra borstarna sen. Jaja. Dammsuga då. Kommer nog inte blogga supermycket söndag kväll - torsdag fm då hon är här då men nåt kort borde jag kunna få iväg på pendeln. :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0