Myskväll trots regn

Idag hällregnade det när jag kom av pendeln. Inget rida alltså, hem genom regn och sen till stallet. Pysslade där ett tag, åt och pulade i sadelkammaren och tjuvstartade på lördagsstädningen genom att skruva ner alla foderstater och vår anslagstavla. Ärligt så fattar jag inte hur tiden gick så fort men vips så var den strax över åtta och då tog jag Metacampyntad Primero i en hink och knallade till hagen.

Det var en PIGG och glad tjej som kom och mötte mig, blev så glad! Gamla fina Skruttan igen, inte trötta slöa tanten. Tog ut henne från hagen och så fick hon hinken. Körde pyttelite kom, whoa, back. Gick rätt bra, hon smaskade lite så hon fick nog suga på det lite. Annars var hon, ja, som vanligt. Småmysig ibland och suris när jag skulle kolla om hon var skitig i juvret (tydligt hösttecken!) och pussglad. Finaste sötis, älskar henne ca så himla mycket <3


Långöra i mörkret. Från halv nio 
skymmer det på snabbt nu!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0