Bättre dag

Äntligen känns det lite bättre. Kom ut vid 11, då såg jag med blotta ögat att svullnaden var mindre idag (även om det fortfarande är svullet), tempade (38,4 idag), inget var alls idag. Spolade ändå benet 10 min och gick sen en kort sväng runt ladan vid ridbanan. Sen blev jag ändå nojig och ringde distriktaren, hon tyckte dock också att det lät som att det var på väg tillbaka och att hon skulle gå ut i hagen med bara nåt över såret så flugor & smuts höll sig borta. Jag tyckte också att det gick åt rätt håll idag men det var skönt att höra veterinär säga det också.
 
 
 
 
Grann & Sudden var ute på tur så hon fick stå inne ett tag till medans jag bar in alla saker i foderkammaren, skruvade upp foderskyltar, skrev hennes foderstat samt satte upp kartan & en anslagstavla vi haft liggandes. Sen spolade jag henne tio minuter till. Innan jag började kändes hon inte längre varm på yttersidan utan mest på insidan/över såret. Man började även känna konturerna av senorna bak istället för att allt var svullet. Hon fick torka & så torkade jag lite med en ren handduk också, sen fick hon på en steril kompress över såret, självhäftande binda över det och så avslutade jag med lite wetwrap. Sen gick vi ut så vi båda fick äta lunch och när grabbarna kom hem gick hon ut i hagen med dom.
 
"stallunch" XD
 
Noijig som jag är ska jag åka ut om nån timme igen och bara kolla bandaget. Funderar på att fara ut och springa nu, skulle vara skönt att få rensa skallen lite. Känns iaf som att det går åt rätt håll nu, hoppas det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0