Ett år

Hur mycket kan hända på ett år? Det finns många mål. Vissa bara måste avla sig. För vissa är det viktigt att ha legalt bundit sig till en annan person vid en viss ålder. Andra vill bli bäst i världen på sport och få medaljer. Andra vill lära sig komplicerade knypplingsmönster.
 
Jag är så glad att jag lever mitt liv exakt som jag vill ha det. Jag vill vara rikare och jag vill vara ihop med Jeremy Renner men det funkar utan också. Jag lever inte ett jättekomplicerat liv men jag gör det jag vill göra.
 
1 september 2013 fick jag min nya lägenhet.
13 september stod jag i en kö på ett Battlestar Galactica/Firefly-konvent när min favoritskådespelerska alla kategorier (Leah Cairns) går förbi, ser mig och mina kompisar och ropar högt "OH MY GOD YOU GUYS ARE HEEEERE!" och ger oss värsta megakramen. (Vi har träffats förr alltså, hon är inte creepy ;)) Sen fortsätter hon vara asgullig resten av helgen <3
14 september smyger två andra skådespelare från konventet in Joss Whedon, som dansar med oss i två timmar på dansgolvet. Har aldrig förr eller tidigare gråtit av fanlycka och upphetsning. Efter en timme när Single Ladies spelas möter jag han blick och ler. Han ler tillbaka.
28 september såg jag Spanska Ridskolan för första gången (om i Globen och inte i Wien).
26 oktober flyttade HerrHoney till Göteborg och
28 oktober började jag rida tjejHoney igen.
7 december vann jag ett träns som kostar 2000:- i hästshoppar.
9 februari 2014 red vi 1,6 mil för en välgörenhet.
26 februari åkte jag till London.
28 februari - 2 mars var jag på Game of Thrones-konvent.
11 mars var jag på Bea Uusma-föreläsning om hennes bok Expeditionen - Min Kärlekshistoria som jag älskar
12 mars såg jag Veronica Mars-filmen (som jag hjälpt till att sponsra via Kickstarter) för första gången.
25 april började vi småskritta Honey efter senskadan igen. Lyckan!
8 maj såg jag Kent i Oslo.
10 maj såg jag Kent i Göteborg. Samma dag valdes jag även ut att med tre andra fans intervjua dom för Göteborgsposten. (GP publicerade aldrig mer än så men det var väldigt kul)
13 maj såg jag Kent i Köpenhamn.
1 juni såg jag Kent i Göteborg.
15 juni såg jag Kent i Stockholm.
6 juli såg jag Kent i Haugesund (Norge).
23-26 juli var min bror, svägerska & brorson här och vi hade alla minisemester i Stockholm.
1 september 2014: Idag blev jag Honeys fodervärd. 
  

Jag förstår nästan inte hur detta kan vara mitt liv. Jag mådde så fruktansvärt dåligt första delen av 2013 och allt var bara skit. Och sen bara Himlen Runt Hörnetades jag. Sommaren har vart långt från perfekt och det blir nog aldrig livet heller, men det går upp & ner och det är viktigt att inse inte bara när det är tungt, utan när det är riktigt, riktigt bra. <3
 
Från och med nu hittar ni mig & Honey på lemirage.blogg.se


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0