#34, check!

Jag strök en grej på min lista igår, #34! :)
 
 
Japp, red i Sidepullet för första gången! Innan hon var på foder var tyglarna av så då blev det inte. Jag hade väl tänkt att första gången skulle bli på ridbanan men så kände jag att nu när vi ändå bara skrittar kan jag ju testa. Hon var SVINpigg igår och jag hade fullt sjå med att hålla reda på longerlinorna till tömmar ;) Så lite spänd var jag nog men hon är ju snäll så allt gick bra.
 
Jag blir så fruktansvärt fokuserad på att jag inte har koll på tyglarna, så jag har lite svårt att kunna ens lära mig tränset och jag är så otroligt engelsk i min tygelfattning så det är svåååårt :D Kanske med sadel nästa gång jag testar det så jag slipper dessutom behöva hålla balansen. Innan jag gör mer än skrittar i det vill jag nog testa det på banan i högre gångarter dock, så jag vet att jag har stopp & start. Så det får nog ändå vila från mig tills hon är mer igång igen. Det är lite som att ha på sig en tröja som är snygg (för visst är det snyggt, hon är urfin i ljust läder!) men inte så bekväm, man blir själv så koncentrerad på fel sak. Jaja! Nu har jag testat det och dog såklart inte. 
 
De Honeygrejer som är kvar på listan skrev jag ju när hon var igång så de kommer få vänta men kanske att man kan bocka av nån mot slutet av Juli-Aug om allt går åt rätt håll nu? Vi får se!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0