Mat & träning

Har haft en sån FRUKTANSVÄRT bra vecka. Vilket var trevligt efter en lätt antiklimaktisk helg i Norge. I måndags badridtur + torpfika. Tisdag ärende på stan som jag skjutit upp + bra TV & hemmaslö, ligga och läsa på min fina balkong. Igår var jag hos Raquel & badadade och hade trevligt och idag tränade jag. ÅH VAD DET VAR SKÖNT. Var lite försiktig men tog i lite mer än sist. Värmde först upp 10 min, sen 50 minuter styrketräning och sen 15 min bollträning med övningar från min bok Fitness för ryttare. De bygger mest på rörlighet och är supernyttiga och milda, så de är perfekt nedvarvning. Promenderade hem från stationen också. Går nästan varje morgon.
 
Gått ner 1,2kg senaste månaden. Tyvärr inte pga träning eftersom jag vart sjuk/haft Honey, utan för att jag spar och vänder varje krona jag har och inte har råd med skräpmat/dyr mat (läs: tacos). Jag äter en macka till frukost på jobbet. Linser & ris eller spaghetti & sojafärs till lunch, äter bara middag om jag ska till stallet och då nåt takeaway (men inte BK utan snarare macka eller sallad). Hemma äter jag typ ingenting. Gör scones ibland, är inne i en popcornfas, te. Hade en syndarhelg för två veckor sen då jag åt tacos & chips men innan dess minns jag seriöst inte när jag gjorde någon annan mat hemma än det ovan. Äter utelunch nån gång då & då eftersom jag har rikskuponger men då blir det oftast bara thai eller sallad. I tisdags åt jag en halloumiburgare på Texas visserligen men då åt jag inget mer på hela dan sen, för man behöver seriöst inte. Man är mätt resten av dagen.
 
Hmm ja ingen superdiet är det väl, utan snarare snåldiet. Saknar lite att laga mat men om jag snålar juli & augusti borde min ekonomi vara bra sen, så jag kan gå tillbaka till att vara en normalt mathandlande människa sen. Dock ska jag försöka hålla trivselkilona borta. Det har vart lite jojo på gymet men jag hoppas verkligen att det ska hålla denna gång.. Skulle vara så gött att komma ner till 70 kilo till nyår, vågar man hoppas? Om jag bara får vara frisk ska det inte vara omöjligt.
 
 
Om ingen hör av sig och vill rida imorgon (brukar inte vara det på fredagkvällar av nån märklig anledning ;)) så tänkte jag att vi skulle värma upp med varggropen och sen köra cavalettiövningar & mjukgörande på banan. På lördag tänkte jag vara ute i stallet länge, först 2h kondispass innan det blir för varmt, och sen tänkte jag smörja alla lädersaker. Det är planen iallafall, vi får se vad som händer!
 
Nu ska jag gå och göra mer spaghetti & sojafärs till matlåda imorgon, och kanske lite te till nu. Håhåhjaja :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0