Hagbyte & förrymd zebra

Puuuuh nu förtjänar Bettan och jag nån slags medalj som flyttat sju hästar i 30 graders värme! Först när vi kom hittade vi en viss dam på andra sidan stängslet. När vi kom skrapade hon med hoven och tyckte vi kunde släppa in henne igen.. Suck ;) Grann hade hittat ut tidigare i veckan så förmodligen är det trasigt nånstans och dom går över utan att inse det eftersom ingen annan rymt. Låg ett par bajshögar där såhon hade nog vart ute ett tag, men hon var rätt obekymrad. Hittade inget hål i hagen precis där iallafall, vi fick irra i svårt snårig skog innan jag hittade lämplig väg ut till stigen, sen gick vi runt och så hämtade jag Cytra som sprungit ner igen pga broms och sen gick Bettan med Walentino & jag med Cytra & Honey. 
 
Zebrahästar behöver tydligen inte gå i hage? ;)
 
 
Med Cytra & Honey
 
 
Sen tillbaka för grabbarna, Bettan gick med Pålle & Pilen och så tog jag Sudden & Grann. De är båda barfota så de fick ta det i egen takt. Sudden tyckte dock att det var spännande att vi alla gick tillsammans på äventyr och ville inte alls gå i farbror Granes takt, sötis. :) Sen när vi kom till hagen blev de jätteglada, jag höll på ta av Pålles repgrimma och då ryckte Grann loss och sprang iväg med grimma och grimskaft och allt. De blev ganska glada av nya hagen där det fanns bättre gräs, men det var rätt lugnt, bara lite småjogg, sen äta & rulla.
 
 
 
Nu blir det hästledigt för mig ett tag, snart landar bror med familj. Vi ska på Grönan & Skansen (om vi orkar i den här värmen..), beroende på när de åker kanske jag hinner ut en sväng på fredag, vi får se. Sen blir det varken häst eller släkt lördag söndag utan då är jag helledig. Undrar vad jag ska hitta på då?
 
(Igår gjorde vi inget pga värmen, hon fick en dusch och sen fick vi låna ett zebratäcke av Bettan som Walentino växt ur, för hon är så himla biten just nu)
 
Det var 125 och hon har 135 men det funkar just nu, bättre än inget.


Kommentarer
Linda

Alla vet väl att zebror inte ska va i hagar. Bara köra ut henne på savannen.

Svar: exakt! :)
Borrowed Hearts

2014-07-23 @ 21:13:19
URL: http://stjarnstralar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0