Egen träning

Vaknade på dåligt humör idag. Ville bara krypa med täcket till soffan och äta tacos till Doctor Who och bli tjockare. Åkte dock och testade en gammal SATS-klass som jag aldrig testat förr; BodyBalance. Den var helt kanon, förstår att den fortsätter vara kvar! Den började med tai chi, sen yoga, sen pilates. Superbra! Jag svettades som en liten gris, trots relativt "mild" träning så var det tveklöst träning. Saknar yogan, måste försöka gå på mer yoga/pilates/tai chi-klasser. Yoga & ridning har otroligt mycket gemensamt. Vart två gånger på SATS denna vecka + att lördagens ridpass definitivt räknas som träning även för mig.
 
Nästa vecka trappar jag upp till 3 ggr i veckan. Kanske lite snabbt men jag har startat en träningsplan på SATS hemsida och jag ska bara köra två relativt "milda" halvtimmesklasser veckan som skommer; LEGsolution & Core. LEGsolution ska visserligen vara högintensiv med fokus på styrka, kondition och spänst men mina ben är ju nästan alltid starka tack vare ridningen så jag tror det går. I värsta fall får jag väl stå längst bak & smita ut, haha. Core har jag gått förr, så det är inga problem. De flesta klasser är ju så att man kan anpassa sig efter vad man själv klarar. Och så tänkte jag styrketräna nästa söndag.
 
 
Med Honey vet jag inte vad vi gör imorgon. Är sugen mot Rosendal, helst Rosersbergs slott men vi får se om vi hinner det. De skulle flyttas till varggropshagen idag, den är närmare stallet men dock går hagen superdjupt in i skogen så har man otur kan man gå där och leta ett bra tag. En gång när jag red Rauen gick jag och letade i 30 minuter för att de jävlarna gömde sig & flyttade på sig hela tiden så jag fick gå två varv runt, haha! 
 
Tänk att halva sommaren redan gått. Fast Juni var ju så kall så man glömmer den.. Galet. Snart är det höst..


Kommentarer
Gun

Och när hösten kommer är det snart november och då åker vi till London :)

Svar: Ja :)
Borrowed Hearts

2014-07-14 @ 14:01:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0