Skutt skutt

När det kommer till hoppning är jag noga med att favoritmarkera alla hopptips för unghästar som kommer i bloggar ibland. Honey blir 13 i år men har inte hoppat mycket kontinuerligt så det i kombination med att jag vill börja med grunder och skynda långsamt gör att unghästövningar är bra för oss. Där återkommer det mycket att ge hästen självförtroende över och det tycker jag passar oss med. Jag kanske är för mesig & klemig men jag tycker inte vi är redo att hoppa än även om hon är mer musklad nu. Det är fortfarande en bit kvar och jag skulle aningen vilja ha MYCKET mer snö eller ingen snö alls innan jag skulle känna mig bekväm med det så att sikta på våren för den typen av träning känns bra. Det betyder inte att vi inte kan ta nåt skutt innan men det kommer inte bli några regelrätta hopp-pass.
 
Det högsta (& det enda) vi hoppat senaste året var April 2013 när jag hade ett megalitet kryss med i bruksbanan. Det gick bra!
 
 
Jag har tänkt på att kanske ta privatlektioner i hoppning på ridskolan men vet inte om jag ska göra det själv på ridskolehäst eller med henne. Skulle nog vara nyttigt för mig att börja på en ridskolehäst så jag blir säker på en häst som kan, men hon är så långt ifrån ridskolehäst så samtidigt vill jag inte rida på olika sätt. Ska jag göra det med henne får vi nog vänta lite. Jag ska maila Väsby Ridskola nån dag och förklara läget och se vad de tycker. Jag har ju inte så jättemycket utrymme tidsmässigt heller så det beror också på om det ens går. Det går nog utan med men det skulle vara skönt att rida för tränare. Har ju nämnt Equipages hoppserie och även om vi fortfarande är på steg tempo och balans och inte ens har börjat med bommar så är jag spänd på nästa steg. Nästa tidning kommer 11 februari ;)
 
Löshoppade henne även pyttelite i April. Nån gång 2011-2012 hoppade vi ett liknande räcke men då var jag så osäker så det gick inget vidare. Var inte superpepp på att hoppa då så det spelade ingen roll men det har väckts till liv igen.
 
Så jävla trött nu. Inte sovit så mycket senaste nätterna så jag tror jag ska gå & lägga mig nu. Eller iallafall lägga mig i sängen. Har henne hela fre-mån nu så jag funderar på om jag ska planera dagarna lite mer seriöst. Vet inte om det är nån idé eftersom jag inte vet hur mitt huvud är förrän jag testar galoppera men jag ska suga på det lite.


Kommentarer
Linda

Du kan ju hoppträna för en cr tränare också ;-)

Svar: Ja, sant! Tack för tipset. Ska kolla med min om det inte funkar med ridskolan!
Borrowed Hearts

2014-01-30 @ 08:16:58
URL: http://stjarnstralar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0