Helgens ridning

Har sån satans huvudvärk idag. Anledningen är att jag har vänt på dygnet så senaste veckan och har därmed blivit tvungen att tokshocka min redan inte helt friska kropp med att först tvinga mig att vara vaken för länge, och sen sovit. Det är tyvärr det enda som funkar för jag kan tvinga mig att hålla mig vaken men jag kan inte tvinga mig att sova. 
 
Har iallafall ridit både i fredags & lördags. I fredags blev det en försiktig Varggropsrunda med mest skritt. Testade lite trav men fröken Ingen Kondis Inga Muskler vägrade ta det långsamt och jag hade inte mycket kraft att sätta emot så vi sket i det. Hade vart smart och tagit med lite potatissallad & 2 mackor att äta efter ridturen och tur var det för det behövdes, hade ingen kraft alls efteråt!
 
 
 
I lördags var massa folk ute <3 och spekulanter på Valle kom och tittade på honom. Det lät som att det gick bra (och det blir nog jättebra) men det är ju sorgligt också, finaste Nalle-Valle! Kommer sakna hans pussvänliga mule. Vi red ut, jag kände mig märkligt nog rätt pigg fastän jag vart uppe hela natten för att vända på dygnet, så vi red varggropen - vändplan - klätterbacken och sen åt vänster när vi kom upp, genom skogen & hem. Travade lite och hon kunde hålla tempot bättre idag. Lite grejsig med bettet men slutade när hon fick nåt annat att tänka på. Hade mest fokus på tempo idag och inte form. Böjde henne lite åt vardera håll men inget speciellt jobb. Var sååå sugen på en liiiiten galopp men lät bli och tur var nog det för jag var helt slut efteråt, vi var ute 50 min. Mycket över stock & sten, lyfta ben och klätter vartän det gick, red bla ner till badstranden och sen klätter upp där också. Bra träning för mina vader/min balans också.
 
 
 
 
Det hade duggat superlätt hela tiden men inte så man blev blöt, men när vi ut ur skogen drog det på ordentligt så vi var rätt blöta när vi var hemma. Hon fick äta lite med yllet på i boxen medan jag också fick i mig lite fika som Anders & Helena tagit med. Åkte hem tidigare än jag velat för jag började känna att kroppen var klar och så var jag blöt och frusen också. Men det var en riktigt fin dag! 
 
Blir nog liknande skritt & lite trav-dagar veckan som kommer för mig, och så måste jag vara noga med att äta efter ridturen. Har verkligen noll kraft att ta av så jag är helt slut efter bara dessa enkla pass. Kämpa kroppen! Måste se till att äta bra mat nu så jag kommer igång. Ska bli spännande att se hur det blir att jobba, det är ju inte fysiskt krävande utan mer psykiskt, men man kan bli nog så trött av det.


Kommentarer
Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

Åh vad roligt att rida ♥ Hur länge har du varit medryttare på henne? :) ♥

Svar: Sen hösten 2011 :) (minus några mån i sommar när hon var utlånad på foder)
Borrowed Hearts

2014-01-13 @ 11:25:40
URL: http://neapocalypse.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0