Hästannonser

Om jag är uttråkad går jag in på Hästnet och låtsas att jag har råd att köpa häst nu. Eftersom det sällan finns kallblod kollar jag på varmblod också. Skulle jag ha massa pengar & åka och provrida hästar idag skulle jag vilja kika på dessa;


Den här tjejen är så fin att jag får ont i magen för att jag vill ha henne! Den typen av häst när jag börjar vända siffror och tänka "jomen jag kanske har råd..?" Ögon är viktiga för mig, jag tycker man kan se mycket av hästen i ögonen, även när den är avslappnad i en hage. Hon är tolv så egentligen skulle jag vilja ha nåt lite yngre men med kallblod är det svårt att vara petig och tolv är inte mycket. Hon verkar bara så mysig och är jättevacker.

Jag kollar även upp hästarna på travsport.se och kollar deras historia där, samt googlar ibland. Fick jag välja skulle jag helst vilja ha en häst som inte gått jättemånga lopp för oftast är det så att de är lättare som ridhästar om de inte tävlat massa år. Den här hade gått 30 lopp så det var ju inte jättelite, men om de är ridna under tiden och kan allt kan de bli bra ridhästar ändå. Honeys utmaning med högergaloppen känner jag nog att jag inte skulle vilja börja om med, så om jag köpte häst skulle jag vilja ha båda galopperna befästa. Hon har inte hoppat mellan massa olika tränare och det tycker jag är positivt. Fanns inte så mycket mer info men jag fick en bra feeling, hon var väldigt söt också.

Denna hade jag vart mycket intresserad av. Hon låter jättefin, och låter ganska lik Honey på vissa bitar. Hittade även två bloggar där hon var med och en tjej tyckte hon hade mycket flyktbeteende & så avskydde hon vatten, så är ju Honey med. Men andra tjejen lät lite mer positiv. Hon verkar jättesöt, 7 år gammal så hon hade vart helt perfekt. Många år att jobba på. Lustigt nog är hon dessutom uppfödd i Väsby.

Jag har märkt att jag främst kollar på bruna hästar, jag vet inte varför men har alltid ridit bruna (med undantag av herr Honey som nästan var svart på vintern men eg var mörkt brun). Denna kille var dock jättefin. Lite äldre (15) men verkar så fin. Gått en del lopp men inte senaste 7 åren. Ser det också som positivt att han ägts av samma ägare sen han slutade på travet och varför han säljs nu står ju i annonsen. Utseendemässigt gillar jag att bläsen går ner under mulen, jättegulligt.

Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad jag gillar med denna tjej, men hon låter fin, hon är inte så himla byggd i nerförsbacke som många travare kan vara och hon har samma nätthet som Honey har. Kan tänka mig att detta är en sån häst som man tänker "kolla kan jag ju" och sen blir jättekär i. En oslipad diamant?

Denna var med på topp 3 som jag hade vart intressad av - han är nämligen Honeys halvlillebror (e Wall Street Banker), född bara en månad efter henne. Många säger att grabbar efter WSB blir helt knäppa men av texten låter han jättefin. Tycker man ser likheter i utseendet, speciellt i första bilden. Älskar f ö filmen Ivanhoe så jag blev förtjust i namnet med :)

Ja det finns många fina hästar. Tänk om man var lite rik.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0