!!!

Höll på falla av bussätet igår när jag såg att Ridtravarförbundet lagt till hack som OK bett upp till LC i dressyr! GUD så bra! Det är det jag kännt är svårast för att hon är meckig med och inte är så förtjust i bett (och älskar hack), och hon är sånt stoigt sto så dåliga dagar är det lättare att välja hacket än att tjafsa med henne. Plus att hennes vanligaste bett som hon går bäst på är ett tredelat med parerstänger och det tuggar hon sönder första ridturen, och jag vet inte hur noga de är med sånt. Personligen tycker jag att hon ska kunna gå på bett också men detta kändes super, nu finns ju ett annat alternativ om hon skulle ha en dålig dag och man ska iväg på tävling t ex.
 
 
Undrar om hon skulle gilla rakt tränsbett med fasta ringar, som Honey hade. Han var ju också lite tjafsig i munnen och det är ganska snälla. Mmmm finns mycket att testa. Vi har haft ett sånt rakt gummibett på henne ibland sen hon kom hem men det har hon pillat med så mycket. Sen är det lite svårt att säga om det är för att hon antagligen mest gått bettlöst på foder och inte har så mkt muskler/kondis och lägger sig på bettet, eller om hon ogillar det. Red på ett sånt på herrHoney för Emelie och hon tyckte inte han gick super på det, men det är ju alltid individuellt.. Ska bli intressant att se om det är nån skillnad när hon är igång mer.
 
Jättetråkigt om rikset är att Johanna är bortrest då och kommer hem från USA den 7/6 :( Hade vart så kul att båda åka! Men förhoppningsvis är Malin fit for fight (hon ska ha bebis #2 i Februari) så det blir sällis av henne isf och jag fick rabatt på B-kortslastbilen för att jag var så tidigt ute! :) Så det var snällt, även om det inte blir superbilligt att äka iväg flera dar sådär. Men det vore sååå kul. Skulle gärna ställa ut henne också för det vore kul att få en domares ord om hennes exteriör men jag kan inte riktigt visa, har aldrig ens sett sånt och det var en av de största kritikerna förra året, att folk inte riktigt var så bra på att visa hästar så jag är liiite skraj. Kanske titta i år och visa nästa år? Det blir nog löshoppningsklass också men samma där, är för osäker för att våga ställa upp. Men dressyr, hopp & trab vore najs (så länge vi inte behöver rygga i vinkel i trab). Ser verkligen fram mot rikset, även om jag inte kunde ta med Honey skulle jag åka och bara fota & titta. Och det vore helt galet kul om Malin kom och jag hade båda Honeysar på samma ställe, hur knäppt vore inte det? :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0