Tjejkväll

Åh, idag var Frida & jag ute på en sista tur tillsammans. Eller vi ska nog ut imorgon med med Helena haha :) Men sista tjejturen med Honey & Cytra bara. De flyttar till Grana i helgen, buhu :(
 
Vi red förbi räddningsverket och vände vid lilla stallet. Mycket skritt men en del trav och en (som vanligt när vi rider ihop haha) hackig galopp. Det var en fin och väldigt typisk Honey & Cytra-tur. Honey var duktig och gick tveksamt över bron vid Rosendal, men hon gick över! Sen tog vi på reflexer när vi skulle gå tillbaka till beteshagen med dom för det var mööörkt. Blö. Lite regn under ridturen men inte så farligt, värst var det när vi ledde dom till hagen. Men det gick bra det med. Imorgon ska jag ta lite sovmorgon och sen ska vi ha hejdåfika på eftermiddagen o sen rida lite.
 
 
Cytra är Honeys hagbästis också. Honey tycker inte om så många av de andra hästarna, men Cytra och hon är BFF. Dock har Walentino vart mycket med Honey efter Ingra fick tas bort, de är boxgrannar. Så kanske att han kan få bli hennes nya flugviftare nu, dock brukar han stå med Grann nu. Alltid spännande att se vilka konstellationer det blir i hagen när nån kommer & åker. Nu har vi tre boxar lediga, jag hoppas personligen att vi får in mer ston så det blir mer jämn fördelning av flocken. När Cytra åker har vi ett sto och fem valacker..
 
Hon var irriterad och röd i högerögat idag, dock inte svullen eller sårig så jag tror det har åkt in nåt där. Det kliade också, men jag fick absolut inte kolla. När vi red kom det ut lite gucka så det är nog ingen fara, förhoppningsvis ser det bättre ut imorgon. Tror inte det hjälper med flughelvetena men ville inte sätta på nya huvan Johanna köpt för det spöregnade som sagt när vi gick till hagen. Får ta på den imorgon istället.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0